Antena Meniu Search
x

Ce se întâmplă în România în acest moment și ce pregătesc companiile românești

Noul an a venit la pachet cu elaborarea unor noi strategii din partea managerilor inteligenți și a companiilor eficiente

Noul an a venit la pachet cu elaborarea unor noi strategii din partea managerilor inteligenți și a companiilor eficiente.

Produsul Intern Brut (PIB) al României va crește cu 3,9% în 2016, iar țara noastră va ocupa locul întâi în Europa la acest capitol. România va fi urmată de Irlanda (3,5%) și Letonia (3,1%). Germania, Franța și Italia, cei mai importanți parteneri economici de export ai României, vor înregistra o creștere a PIB de 1,8%, 1,3% și 1%, conform publicației The Economist.

România se află pe un trend pozitiv

Cifrele de mai sus confirmă trendul economic pozitiv pe care România s-a aflat și în 2015, când a înregistrat cea de-a doua creștere economică din UE, iar acest lucru pare să fie, parțial, un rezultat al eficientizării companiilor românești, care se axează, în acest moment, pe câteva strategii benefice atât pentru imagine, cât și pentru profit:

1. Companiile devin mai precaute din punct de vedere juridic

Companiile din România care își doresc o dezvoltare sănătoasă pe termen lung devin din ce în ce mai precaute din punct de vedere juridic. În încercarea de a respecta în detaliu legislația în vigoare și de a evita problemele juridice, companiile angajeaza din ce în ce mai mulți consilieri juridici și știu întotdeauna cum să economisească timp și să respecte legile, prin achiziționarea unei semnături digitale, atunci când interacționează cu Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSP), instituțiile statului precum: Agentia Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), Monitorul Oficial, Depozitarul Central, Comisia Națională a Valorilor Mobiliare (CNVM) și Casa de Asigurări de Sănătate (CAS).

2. Companiile inteligente se axează pe fidelizarea clienților

Companiile eficiente demarează din ce în ce mai multe campanii de fidelizare a clienților cu ajutorul voucherelor de cumpărături și a cardurilor de fidelitate. Conform shopify.com, companiile apelează constant la prețuri promoționale, la puncte de achiziție și la programe de fiselizare. Prin astfel de campanii, clienții deja fideli beneficiază de o serie de avantaje, iar acest lucru le va consolida comportamentul de consum, în beneficiul companiei și în detrimentul concurenței.

3. Companiile aflate în dificultate se rebranduiesc

Multe companii se află în situația în care își doresc să schimbe percepția publicului despre brand. Decizia de rebranduire este luată de manageri atunci când aceștia observă o serie întreagă de semne care arată că organizația pe care o conduc trebuie să fie percepută altfel în cel mai scurt timp: când pe nișa de activitate s-au petrecut schimbări semnificative, când un nou competitor apare pe piață, când compania are un nou patron cu un background cunoscut publicului larg, când apar piețe noi, când apare un produs nou, când produsul existent a suportat schimbări calitative, când constată că gusturile consumatorilor s- au schimbat sau când au fost dezvoltate noi modalități de livrare a serviciilor și produselor companiei, conform optimizemybrand.com.

4. Companiile pun accent pe dezvoltarea unei comunități online

Un studiu realizat în 2012 a demonstrat că persoanele care se implică într-o comunitate online cheltuie cu 19% mai mulți bani decât celelalte, conform information-age.com. O companie care nu există pe internet este sortită eșecului, iar companiile care se pot baza pe o comunitate puternică online sunt mai profitabile, au clienți fideli, se bucură de feedback din partea acestora și își formează o impresie pozitivă pe piață.

5. Companiile inteligente pun un mare accent pe motivarea angajaților

România este una dintre țările unde motivarea angajaților în cadrul companiilor nu are o istorie îndelungată. Cu toate acestea, din ce în ce mai multe companii înțeleg faptul că angajații slab motivați nu sunt productivi, iar retenția de personal este foarte mare și generatoare de pierderi financiare și de producție, conform business-fundas.com. Astfel de companii oferă bonusuri salariale în funcție de performanță, abordează un stil de leadership democratic și le oferă angajaților o serie de beneficii greu de ignorat.

Foto: Creative Commons

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Evenimente » Ce se întâmplă în România în acest moment și ce pregătesc companiile românești