Video Cum arată staţia de metrou Tudor Arghezi. Oamenii care vor să ajungă la Pipera, nevoiţi să schimbe trenul la Berceni
Cea mai nouă staţie de metrou din Bucureşti a fost inaugurată astăzi cu mare fast, dar fără două sisteme esenţiale: de siguranţă şi automatizare a traficului. Cei care locuiesc în comunele-satelit ale Capitalei, Popeşti-Leordeni şi Berceni, pot să ajungă acum în oraş fără maşina personală. Autorităţile speră să reducă astfel ambuteiajele.
Primul tren a plecat la ora 11 şi jumătate din staţia Tudor Arghezi, care prelungeşte magistrala 2 cu aproape un kilometru şi jumătate spre sudul Capitalei.
Femeie: Pe noi metroul ne ajută foarte mult să ajungem oriunde vrem să mergem, mai ales că nu suntem din Bucureşti, suntem din Ilfov.
Călătoria între staţiile Tudor Arghezi şi Pipera va avea nevoie de o transbordare
Andreea Milea, reporter Observator: Timp de două luni, metroul va circula în sistem pendulă. Adică cei care se urcă de la staţia Tudor Arghezi nu vor putea ajunge direct la staţia Pipera. Vor fi nevoiţi să schimbe la următoarea staţie, berceni. Trenurile vor circula la o frecvenţă de 8 minute iar mai apoi aceasta va fi redusă la 4.
- Staţia de metrou Tudor Arghezi, inaugurată astăzi. Accesul călătorilor pe peron se face cu 7 scări rulante şi...
- Haos la metrou, după ce o garnitură s-a defectat în staţia Tineretului. Se circulă în sistem pendulă între...
- "S-a aruncat cineva în faţa metroului". Tânăr de 24 de ani, căzut în staţia Tineretului. Oamenii de pe peron,...
- Un bărbat de 66 de ani a murit, după ce mașina a lovit un stâlp electric în Timiş
- Sănătatea arborilor din Bucureşti, verificată cu tomograful. Ar trebui însă mai bine de 170 de ani pentru...
Mariana Miclăuş, directorul general Metrorex: La momentul finalizării sistemului de automatizare şi siguranţă a traficului nu va mai fi pendulă, trenurile vor circula normal de la Tudor Arghezi la Pipera.
Femeie: Este şi parcarea aceasta unde putem să lăsăm maşina şi mergem cu metroul: la muncă, la şcoală.
Cât te costă să-ţi parchezi maşina langă staţia Tudor Arghezi
Cei care îşi lasă maşina în park&ride-ul de la Tudor Arghezi, cu 350 de locuri, vor ajunge prin pasajul subteran de sub şoseaua Berceni, direct la staţia de metrou. Două ore de parcare costă un leu, iar o zi întreagă, 3 lei. Noaptea, tariful creşte: 3 lei pe oră.
Locuitorii din zonă sunt nemulţimiţi că vor plăti două preţuri pentru o staţionare.
Bărbat: E fix ceea ce mi se întampla si mie. De exempolu, eu o să vin pe la 10-11 si voi achita 3 lei pe intervalul 7-19 si apoi pana la 10 când voi veni să ridic maşina mai plătesc încă 3 lei pe oră, adică încă 10 lei, deci 15 lei o să fie pe zi.
Andreea Milea, reporter Observator: Puteţi să achitaţi taxa pentru parcare fie prin sms, fie cash la acest automat ori direct cu cardul.
Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4: În următoarele 2, 3 zile vom lua o decizie. Vom adapta toate aceste situaţii tarifare.
Inaugurarea staţiei Tudor Arghezi, presărată cu incidente
Ziua în care magistrala 2 a mai primit o staţie a fost marcată de un mare blocaj. Dimineaţă, la oră de vârf, un tren s-a stricat în stația Tineretului. La Eroii Revoluţiei, următoarea oprire, sute de oameni s-au înghesuit pe peron. Şi după ce s-a reluat circulaţia a fost haos. Unii călători au încăput abia în al şaptelea metrou care a venit în staţie.
Magistrala 2 este cea mai aglomerată din Bucureşti. Din 600.000 de călători cât are metroul zilnic, 200.000 merg între Pipera şi Tudor Arghezi. Oficialii promit că o vor prelungi cu încă 3 staţii, până în comuna Berceni. Ministerul transporturilor spune că peste 4 ani trenurile de pe magistrala şase vor ajunge la Aeroportul Otopeni. Lucrările ar putea să înceapă la primăvară.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰