Descoperire fără precedent în nordul Myanmar, în apropiere de graniţa chineză. Oamenii de ştiinţă au dat peste coada unui dinozaur cu pene, care are nu mai puţin de 99 de milioane de ani.

Coada cu pene a unui dinozaur, găsită conservată perfect în chihlimbar

Coada dinozaurului, care are mărimea unei caise uscate şi conţine oase, ţesuturi moi şi chiar şi pene, a fost găsită conservată perfect în chihlimbar, potrivit CNN.

Iar cea care a găsit specimenul, la o piaţă de chihlimbar din nordul Myanmar, este Xing Lida, un paleontolog din China.

Remarcabila piesă urma să ajungă o curiozitate sau o bucată de bijuterie, comercianţii birmanezi crezând că este un fragment de plantă prins în chihlimbar.

"Mi-am dat seama că ce vedeam înăuntru aparţinea unei vertebrate, probabil theropod, mai degrabă decât o plantă. oricărei plante. Nu eram foarte sigură cât de mult a înţeles vânzătorul importanţa specimenului, însă nu a ridicat preţul", a declarat Xing pentru CNN.

Ryan McKellar, paleontolog la Muzeul Royal Saskatchwan din Canada a rămas uluit în momentul în care Xing i-a arătat bucata de chihlimbar.

"Este o descoperire pe care o faci o dată în viaţă! Cele mai fine detalii se pot observa în trei dimensiuni", mărturiseşte omul de ştiinţă.

Deși pene au mai fost descoperite în chihlimbar, specimenul denumit DIP-V-15103 este primul care pare să provină de la un dinozaur theropod ce nu aparține cladei Avialae.

"Este prima dată când vedem material scheletic cu pene despre care ştim sigur că avem de-a face cu ceva care nu este pasăre, ci mai mult dinozaur", a precizat Ryan McKellar.

Potrivit studiului publicat de cercetători în revista Current Biology, penele par să fi aparținut unui pui de dinozaur theropod din clada Coelurosauria, dinozauri mai apropiați ca aspect de păsări, decât de alți dinozauri.

Cu o lungime de circa 3,7 cm, cu pene de culoarea castanului deasupra şi palide dedesubt, coada a fost găsită completă, cu oase fosilizate precum şi cu urme de muşchi, ligamente şi aspect de piele mumificată.

McKellar spune că penele sugerează, de asemenea, că era puţin probabil ca dinozaurul să fi zburat.

"Coloraţia ar fi jucat un fel de rol în camuflaj sau de semnalizare vizuală, dar penele, pentru că le lipseşte arborele central sau rigiditatea, nu sunt deosebit de utile pentru zbor", a spus el.

Descoperirea face însă mai mult decât să pună în lumină aspectul creaturii, ea oferind perspective noi asupra misterului modului în care au evoluat penele.

"Una dintre marile întrebări ale paleontologiei este evoluţia zborului, iar o parte din aceasta este evoluţia acelui ţesut moale foarte, foarte, foarte special pe care îl numim pene", a spus Roy Wogelius de la Universitatea din Manchester, care a studiat, de asemenea, pene de dinozaur, dar nu a fost implicat in noul studiu.

Cum vă petreceţi Floriile?

Observator » Evenimente » Primul pas către Jurassic Park? Coada unui dinozaur, găsită conservată perfect în chihlimbar. Paleontolog: "Este o DESCOPERIRE UNICĂ!". (VIDEO)