Video Drum nou şi o parcare cu 80 de locuri. Şoseaua ar trebui să decongestioneze traficul TIR-urilor cu cereale din Portul Constanţa
Războiul din Ucraina forţează investiţiile în infrastructura Portului Constanţa. Un drum de doi kilometri, primul construit în port în ultimii 30 de ani, a fost deschis ieri ca o soluţie pentru a ....decongestiona o parte din aglomeraţia din port. Nu mai puţin de peste 13 milioane de lei a costat drumul, din fonduri europene. Tot din aceşti bani a fost făcută şi o parcare cu 80 de locuri pentru TIR-uri.
Sunt imaginile care arată cel mai bine haosul din Portul Constanţa. Sutele de TIR-uri încărcate cu cereale stau în coloane uriaşe pentru a ajunge la cheiurile de încărcare. Iar şoferii sunt dirijaţi mai apoi către cele mai aglomerate porţi dinspre Agigea - 7 şi 9.
Cristina Niţă, reporter Observator: Zona nu a fost aleasă întâmplător, în apropiere este canalul Dunăre - Marea Neagră, pe unde vin barjele încârcate cu grâne. Aici este cea mai mare concetrare de cereale şi tot aici vin şi TIR-urile.
Drum nou de peste 2 kilometri şi o parcare cu 80 de locuri
Acum, pentru fluidizarea traficului, în port a fost construit un drum nou de peste doi kilometri şi o parcare cu 80 de locuri, totul din bani europeni.
- Şoferii români umiliţi de fermierii francezi, pe cale să primească o nouă lovitură. Mărturia a doi soţi din...
- Protestul transportatorilor şi fermierilor. 50 de tractoare blochează centrul Braşovului; traficul în oraş este...
- Camioane românești, atacate cu furie în Franța. Protestatarii au aruncat marfa pe jos și au călcat-o cu...
- Rămaşi fără motorină şi mâncare, 150 de şoferi de camioane din Ucraina şi Turcia protestează în Siret...
Mihai Teodorescu, directorul Portului Constanţa: Drumul va merge practic de-a lungul cheiului fluviului maritim şi va deservi absolut orice înseamnă danele şi operatorii care au perspectivă de dezvoltare şi în această zonă.
În Port, traficul de mărfuri a crescut constant, de la an la an. Totul a culminat anul trecut când operatorii portuari au manipulat 92 milioane de tone marfă.
Noua şosea de acces pentru TIR-uri este speranţa tuturor.
Mihai Teodorescu, directorul Portului Constanţa: Rezolvă în acest moment şi din degrevarea traficului de cereale, dra nu numai de cereale pt operatorii portuari şi in continuare va face din master planul rutier la nivelul portului Constanţa.
Însă șoferii de camioane care stau cu zilele la coadă pentru a-și descărca mărfurile spun că e nevoie de mult mai multe investiții în infrastructura ignorată decenii la rând.
Şofer: Stăm mult la descărcat. Am ajuns la 50 de ore de aşteptat la descărcare în unele dane.
Reporter: O să rezolve acest drum aglomeraţia?
Şofer: Niciodată, deci portul e varză la tot ce înseamnă infrastructură.
În acest sens, administraţia portului Constanta are în plan şi alte investiţii.
Cristina Niţă, reporter Observator: Practic în aceată această zonă era apă, acum muncitorii lucrează la o platformă unde vor fi create şi alte facilităţi.
Claudiu Vuţă, director comercial operator portuar: Pe viitor sunt preconizate investiţii în portul Constanţa, atât în facilităţile portuare care vor creşte capacitatea de manipulare a mărfurilor, dar şi în infrastructură atât rutieră cât şi pe cale ferată.
Cinci sute de milioane de euro anunţă autoriţăţile că vor fi investiţi în următoarea perioadă în portul Constanţa pentru reabilitatea şi modernizarea infrastructurii rutiere.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰