Antena Meniu Search
x

Video Haos pe şosele din Capitală, unde marcajele rutiere abia se mai zăresc. La cele refăcute, vopseaua rezistă puţin: "Nu se văd nici ziua"

Străzile Capitalei sunt un pericol pentru şoferi şi pietoni. Marcajele rutiere s-au şters de pe majoritatea şoselelor. În marile intersecţii este haos, iar accidentele sunt frecvente. După ani de zile în care le-a neglijat, primăria reface marcajele. Încet şi cu vopsea proastă, însă, aşa că localnicii şi turiştii tot nu se simt în siguranţă în Bucureşti. 

Andreea Milea
de Andreea Milea

la 02.11.2023, 22:22

Vezi și

Liniile continue, trecerile de pietoni şi marcajele pentru benzile rutiere sunt aproape invizibile în Bucureşti. Pentru şoferii care nu cunosc bine oraşul, orice drum este un pericol. Primăria Capitalei a neglijat cinci ani aproape o mie de străzi pe care le are în administrare. "Peste tot ar trebui să se retraseze. În afară de drumurile proaspăt asfaltate, nu se văd aproape pe nicăieri", crede un bucureştean. 

Capitala străzilor periculoase

Abia de curând administraţia a început să refacă marcajele. "Putem să stăm 45 de minute la o trecere de pietoni. Garanţia este de 3 luni de zile", spune un muncitor. Vopseaua este, însă, de calitate slabă. Se şterge repede, în condiţiile traficului intens. "Cele vechi nu se văd nici ziua", zice un orăşean.

De exemplu, trecerile de pietoni de pe Şoseaua Panduri, trasate cu ani de zile în urmă, abia se mai văd. Pe ele, pietonii sunt mai mult în pericol decât protejaţi. Şoferii sunt revoltaţi. "Nu sunt proeminente, nu se văd. Cu greu ne încadrăm pe benzile de circulaţie", se plânge un şofer. 

Pe acelaşi subiect

Aceeaşi problemă o au şoferii şi pe Calea Moşilor. Pe asfalt nu se mai văd marcajele benzilor şi nici trecerile de pietoni. Pe altă arteră, marcajul staţiei de transport în comun nu se mai vede. Şi încă o trecere de pietoni este ştearsă. 

"Un metru pătrat de marcaje trasate cu vopseaua convenţională costă 50 de lei, însă acestea trebuie refăcute odată la jumătate de an. În schimb, cu vopseaua termoplast, cea mai rezistentă, acestea au o durată de viaţă mai lungă, de până la doi ani, iar un metru pătrat de marcaje costă 150 de lei", transmite Andreea Milea, reporter Observator.

"Marcajele din oraşe au şi un grad de uzură suplimentar faţă de cele care se aplică pe drumurile naţionale si drumurile de viteză din simplul motiv că se schimba banda mult mai des", explică Ionuţ Ciurea, reprezentant Pro Infrastructura.

Marcajul de patru ori mai rezistent decât vopseaua - un praf topit la temperaturi mari şi turnat pe asfalt - nu poate fi folosit pe străzile cu gropi din Bucureşti. Se crapă imediat. "Nu permite aplicarea de termoplast pentru că în ultimii 15 ani, 20 de ani am avut foarte puţine bulevarde sau străzi reabilitate. În funcţie de carosabil decidem exact ce variantă de marcaj rutier aplicăm", spune Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.

Doar că primăria nu a semnalizat nici străzile bine întreţinute. "În piaţa Charles de Gaulle, una din cele mai aglomerate intersecţii din Capitală, nu există marcaje deşi aici ar fi trebuit să fie delimitate 5 benzi de circulaţie. Tocmai de aceea, la orele de vârf, se produc ambuteiaje aici aşa că este nevoie de prezenţa poliţiştilor, de fiecare dată", arată Andreea Milea, reporter Observator.

Unele primării de sector au ales varianta vopselei cu întăritor. "Grosimea la uscare nu se pierde. Undeva la 2 ani, 2 ani şi ceva revenim cu marcajele", spune Florin Nicolae Petcu, şef marcaje rutiere Sector 3. În ultimii doi ani, Primăria Capitalei a marcat doar un sfert dintre străzile principale - peste 200 din aproape 900.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Evenimente » Haos pe şosele din Capitală, unde marcajele rutiere abia se mai zăresc. La cele refăcute, vopseaua rezistă puţin: "Nu se văd nici ziua"