În urmă cu 25 de ani, România trecea printr-o tragedie aviatică asemănătoare celei din Ucraina!
Catastrofa din Ucraina ne amineste de ziua de 28 decembrie 1989! La scurt timp de la decolare, o cursă Tarom a fost doborâtă de o rachetă. Nu a existat niciun supravieţuitor
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Catastrofa din Ucraina ne amineste de ziua de 28 decembrie 1989! La scurt timp după decolare, o cursă Tarom a fost doborâtă de o rachetă. Nu a existat niciun supravieţuitor
La doar trei zile de la executarea Ceauşeştilor, armata română comitea un act care avea să rămână în istorie ca o pată neagră!
O aeronavă Antonov An 24 a Tarom, înmatriculata YR-BMJ, pornea într-o cursă umanitară spre Belgrad. "La bord era un singur pasager. La controlul bagajelor i s-a cerut să trimită geanta la cală, însă el a refuzat. Avea multe casete video", îşi aduce aminte Aurelia Grigore, fosta însoţitoare de bord a Tarom, o legendă a aviaţiei româneşti.
La întoarcerea în ţară, aeronava urma să transporte sânge necesar transfuziilor răniţilor din timpul Revoluţiei.
Avionul salvator s-a transformat în cel al morţii!
Nu a mai ajuns însă să salveze vieţi! La scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Otopeni, avionul s-a prăbuşit la 55 de kilometri de Capitală în pădurea Malinoasa de pe raza comunei Vişina, din judeţul Dâmboviţa.
Nu a existat nici un supravieţuitor. Echipajul era compus din Ioan Chifor, comandant de bord, Valter Jurcovan, copilot, Mihai Moldoveanu, instructor de zbor, Gelu Cristea, mecanic de bord, Elena Marghidan, însoţitoare de bord şi Petre Bănica, însoţitor de bord.
Povestea cutremurătoare a unei familii distruse de pasiunea zborului!
Valter Jurcovan înlocuise un coleg care nu reuşise să ajungă la timp. După ani, soţia sa stewardesa Doina Jurcovan avea să ţină locul altei colege care trebuia să plece în cursa Bucuresti-Bruxelles, prăbuşită la 31 martie 1995 la Baloteşti. Singurul lor fiu, Bogdan, care visa să devină pilot precum tatăl său, şi-a găsit sfârşitul la 1 mai 2001, electrocutat într-un parc din Bucureşti.
Motivul pentru care armata a decis să omoare oameni nevinovaţi!
A fost doborât pentru că "la bord se afla un spion cu 14 casete video de la Revoluţie şi trebuia să dispară”, declară presei în 1995 Cezar Jurcovan, tatăl pilotului dispărut. Rudele celorlalte victime dispărute în 1989 au primit ameninţări atunci când au încercat să afle de ce s-a prăbuşit aeronava.
În 2006, un raport oficial prezenta o ipoteză greu de crezut: gheaţă depusă pe fuselaj. Una dintre rudele victimelor a primit între timp un răspuns halucinant din partea autorităţilor, în care scria negru pe alb ca aeronava Antonov a fost doborâtă de o rachetă.
De altfel, la 12 kilometri de locul prăbuşirii exista bază militară de la Boteni, unde existau rachete antiaeriene.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰