Video Lucrări la noua magistrală de metrou. STB va desfiinţa mai multe linii de tramvai şi va devia circulaţia troleibuzelor: "O să ne ia o eternitate să ajungem la birou"
Lucrările la noua magistrală de metrou, spre Otopeni, vor aduce haos în mai multe zone ale Capitalei. Din luna iulie, nu se va mai circula pe câteva artere principale. Rutele mijloacelor de transport în comun vor fi complet modificate de noul şantier care va dura doi ani.
Peste câteva zile, lucrările la viitoarea magistrală M6, care va ajunge până la Aeroportul Otopeni, vor lua amploare. Circulaţia mijloacelor de transport public va fi restricţionată între bulevardul Ion Mihalache şi Podul Constanţa, iar tramvaiele şi troleibuzele vor avea trasee deviate. Traficul va fi blocat şi pentru maşini, iar şoferii vor fi obligaţi să folosească străzile adiacente pentru a ocoli zona.
Lucrări la metrou, haos în trafic
STB va desfiinţa liniile de tramvai: 3, 24, 45. În locul lor, vor circula două linii noi: linia 53, între Mezeş şi Cartierul Dămăroaia şi linia 42, între Vasile Pârvan şi Piaţa Presei. "Nu ştim ce se va întâmpla. Ştim doar că o să fie închis. O să înfiinţeze o linie care întoarce la Scânteia din ce am înţeles", spune un vatman.
În plus, depoul Bucureştii Noi va fi închis pentru că săpăturile la noua linie de metrou se fac fix în faţă. Pentru aproape doi ani, parcul auto va fi mutat în alte spaţii STB. Şi circulaţia troleibuzelor va fi dată peste cap - vor rămâne doar liniile 97 şi 86. Pe lângă acestea, STB va înfiinţa o linie nouă care va face legătura între Dridu şi Străuleşti. Noile trasee presupun un timp mai mare de parcurgere.
- După trei ani, reapar magazinele de la metrou. Şefii Metrorex spun că vor avea un design modern şi vor fi...
- Astăzi se dă startul lucrărilor pentru metroul din Cluj, dar nici urmă de cârtiţă. Utilajul de forat nici...
- Restricţii de circulaţie în pasajul Piaţa Presei Libere din Capitală: se lucrează la magistrala M6 de metrou
"Înseamnă că o să ne ia o eternitate să ajungem la birou sau în centru şi va trebui probabil să folosim numai metroul", se plânge un călător. În zona bulevardului Mihalache, toate benzile vor fi blocate. Iar asta în condiţiile în care, în prezent, pe aici trec în fiecare dimineaţă peste o mie de maşini. Şi în zona Fântânii Mioriţa va fi blocată câte o bandă pe fiecare sens de circulaţie.
"Sunt mai multe faze, dar cum vă spuneam, încercăm să diminuăm acest disconfort. Pentru constructor nu este o situaţie foarte plăcută. I-ar fi convenit să aibă DN-ul închis şi să construiască mai repede, dar asta este", a declarat Mihai Barbu, preşedinte Consiliul de Administraţie Metrorex.
Noua magistrală va avea 12 staţii până la Aeroportul Otopeni. Până acum, lucrările au început la jumătate dintre ele. Lucrările la staţia Gara Băneasa au început în luna ianuarie, odată cu celelalte 5 staţii din primul tronson. Cel de-al doilea tronson va fi deschis în cel mult o lună.
Pe şantier, surprizele au început deja să apară. "La Casa Scânteii am găsit un tunel subteran de beton. Era tunelul care traversa Kiseleff-ul înainte să se construiască pasajul subteran. A trebuit iarăşi demolat. Sunt astfel de aspecte care iarăşi implică costuri pentru noi. Implică şi întârzieri, bineînţeles", adaugă Mihai Barbu, preşedinte Consiliul de Administraţie Metrorex.
Noua magistrală va costa 2,5 miliarde de lei, bani europeni. Din 2027, din centrul Capitalei spre Otopeni ar trebui să circule 12 trenuri noi cu o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰