Video "N-am mai văzut niciodată". Reacţia şoferilor când văd cum izvorăşte apă din asfaltul podului de la Brăila
Nici bine nu este reparat podul de peste Dunăre, de la Brăila, că alte probleme apar. Din asfaltul așternut în toamna și primăvara, pe tot podul, după nouă rețetă iese apa! În imaginile surprinse de un telespectator, dar şi de echipa Observator, se vede cum din găurile respective izvorăşte pur şi simplu apă. Fenomenul nu are o explicație nici măcar din partea specialiștilor. Motiv pentru care... se va face o nouă expertiză de urgență.
Nu, nu sunt imagini realizate cu ajutorul inteligenţei artificiale. Sunt imagini filmate pe podul care trece peste Dunăre de la Brăila, acolo unde, în asfalt, s-au format mici izvoraşe de apă.
De la inaugurare, în urmă cu doi ani, podul peste Dunăre de la Brăila a avut foarte multe probleme. Luna trecută a avut loc şi recepţia finală - întregul proiect. Teoretic, toate acele probleme au fost remediate. Practic, se pare că nu, pentru că acum, de sub asfalt, pe pod, iese apă, pur şi simplu. Nu se cunoaşte sursa sau cauza. Cert este că acest fenomen e greu de explicat, chiar şi pentru specialişti. După ce au apărut imaginile în spaţiul public, circulaţia pe banda doi, sensul Brăila-Tulcea, a fost închisă. Şoferii care trec pe acest pod rămân fără cuvinte atunci când văd apa care izvorăşte din asfalt. "Lucru de mântuială. N-am mai văzut niciodată, dar ştiţi cum este, la noi în România tot ce-i posibil" / "Au făcut ping-pong românii şi italienii. E bine, nu-i bine, e bine, nu-i bine... S-au întrecut în cine mănânca mai mult" / "Probabil de la noua metodă (pe) care au găsit-o ei de turnare a asfaltului, nu pot să-mi dau seama...".
Podul de la Brăila, reasfaltat de cinci ori
De la inaugurare, podul de la Brăila a fost reasfaltat de cinci ori. Însă, pare că reţeta perfectă de asfalt încă nu a fost descoperită de constructori.
"În tablierul metalic sunt nişte pompe de temperatură, nişte turbine, practic, care încearcă să menţină tablierul cât mai rece. Deasupra asfaltul este cald. Deci diferenţa aceasta de temperatură între suprafaţa asfaltică şi tablier îţi creează acest condens", explică Alin Şerbănescu, CNAIR.
Indiferent de explicaţie, cert este că prezenţa apei în asfaltul unui pod din fier poate aduce numai probleme. Vara, pagubele nu sunt atât de vizibile, însă, iarna...
" În perioada de iarnă când apar ciclurile îngheţ-dezgheţ, este posibil să se desprindă - apa, mărindu-şi volumul, în momentul în care îngheaţă - să desprindă, încet, încet asfaltul de pe tablier", spune Alin Şerbănescu. Peste 500 de milioane de euro din fonduri europene, atât au costat podul şi drumurile de legătură. Însă, de la inaugurarea de acum doi ani, au apărut constant probleme: infiltrații în blocul de ancoraj, tasări la rampa de urcare, reasfaltări în repetate rânduri și chiar șuruburi nestrânse în parapete. Ieri, au fost trimise mai multe echipe de control la faţa locului pentru a depista cauza reală a problemei şi posibilele soluţii de remediere.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰