Antena Meniu Search
x

Video O bucată dintr-un pod aflat în Neamț s-a desprins chiar în timp ce șoferii îl traversau. Muncitorii au venit cu o tablă să "rezolve situația"

Încă un pod din judeţul Neamţ se fărâmă bucată cu bucată. Chiar în timp ce pe un pod intens circulat treceau mai multe maşini, o bucată din plăcile de ciment s-a desprins. În locul ei a rămas o groapă uriaşă, ocolită la limită de şoferi. Culmea, podul a fost expertizat în urmă cu şase luni şi nu avea probleme. Incidentul vine la două luni după ce un alt pod din judeţ, pur şi simplu s-a rupt în două la câteva luni după reabilitarea cu fast.

de Angela Bertea

la 02.08.2022, 19:14

Vezi și

Drumul Naţional 15B, judeţul Neamţ. Pe un pod extrem de circulat răsare dintr-o dată o groapă uriaşă. O bucată de ciment se prăbuşeşte şi şoferii se dau jos şi se uită uluiţi prin pod. Doar printr-o minune, placa nu s-a frânt în timp ce trecea o maşină.

Groapa, astupată cu tablă

Craterul a fost semnalizat de aseară, iar traficul pe un sens de mers a fost oprit. A doua zi, groapa a fost astupată, provizioriu, cu o placă de tablă.

Reporter: Cât ţine tabla asta?

Pe acelaşi subiect

Muncitor: Tabla-i groasă. Tabla ţine! Cum să cadă? E prinsă pe grinzi.

Adrian Niță, prefect Neamț: Aşteptăm să ajungă expertul de la Iaşi pentru a vedea în ce condiţii poate fi folosit acest pod. La primele observaţii, structura de rezistenţă nu are probleme

Podul a fost construit în 1968

Teoretic, ar trebui să ţină o sută de ani. Este inclus de Compania Naţională de Drumuri în clasa tehnică trei, adică are o stare satisficătoare. Culmea, podul a fost expertizat în urmă cu şase luni.

Alin Şerbănescu, CNAIR: S-a constatat că podul ca structură nu are probleme, pilonii sunt în parametrii, grinzile sunt în parametrii, culeele sunt în parametri. Cauzele aici sunt evidente: circulaţie cu supratonaj

Adrian Niță, prefect Neamț: Nu se respectă restricţiile de tonaj în zonă, fiind cunoscută zona ca fiind una traficată de cei care exploatează forestier zona.

Şofer: 40 de tone cel puţin un camion, dacă trec 200 pe zi vă daţi seama.

Chiar şi după apariţia craterului şi după ce autorităţile au instituit o restricţie de 3,5 tone, şoferii nu au respectat măsura.

Reporter: Cine va fi tras la răspundere?

Alin Şerbănescu, CNAIR​: Cei care au deteriorat podul, acu aţi prins vreunul pe acolo? Acolo se circulă cu lemn, cu piatră, cu balast.

Podul va fi reparat de Compania Naţională de Drumuri.

Şoferii sunt resemnaţi

Reporter: Pentru că sunt făcute de bunicii noştri şi nu le-a mai reparat nimeni

Compania Naţională de Drumuri are în administrare peste 1600 de poduri din clasa tehnică trei. Alte 750 sunt în clasele tehnice patru şi cinci, adică stare nesatisfăcătoare sau rea. Pe acestea din urmă se circulă cu restricţii de tonaj şi de viteză. La doi paşi de podul găurit, o altă construcţie dă emoţii şoferilor.

La aproximativ 200 de metri distanţă, la un alt pod la fel de vechi pot să apară oricând probleme serioase. E plin de denivelări şi petice, iar gropile încep să-şi facă apariţia.

Alin Şerbănescu, CNAIR​: Cele mai afectate poduri sunt în zonele cu exploatări forestiere, balastiere, cariere de piatră, acolo se întâmplă

N-au trecut nici două luni de la prăbuşirea unui alt pod din Neamţ. Podul de la Luţca, care abia fusese dat în folosinţă după reabilitare, s-a rupt în două, cu tot cu două autoturisme care traversau în acel moment. Podul de la Luţca e în administrarea Consiliului Judeţean Neamţ, condus de social-democratul Ionel Arsene. În Romania, sunt în jur de 4.500 de poduri aflate în administraţia CNAIR şi tot atâtea în administrarea consiliilor judeţene şi locale. Cele mai multe nu au fost reparate niciodată.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Evenimente » O bucată dintr-un pod aflat în Neamț s-a desprins chiar în timp ce șoferii îl traversau. Muncitorii au venit cu o tablă să "rezolve situația"