Antena Meniu Search
x

Clipe de coşmar la Breaza. Marfarul cuprins de flăcări transporta de 100 de ori mai mult azotat de amoniu decât cantitatea care a produs tragedia de la Mihăileşti

Marfarul de la Breaza transporta o cantitate de 100 de ori mai mare decât cea care a produs tragedia de la Mihăileşti.

Vezi și

Trenul a fost oprit în gara localităţii prahovene, după ce mecanicul a observat că dintr-un vagon ieşea fum. 50 de pompieri au răcit cu apă containerul timp de trei ore, în vreme ce localnicii au fost evacuaţi şi traficul feroviar a fost blocat. Garnitura transporta două mii de tone de nitrat, o cantitate de 100 de ori mai mare decât cea de la Mihăileşti, acolo unde, în 2004, 18 oameni au murit după ce un camion încărcat cu aceeaşi substanţă a sărit în aer.

Imobilizată, o bătrână este dusă pe braţe de jandarmi spre ambulanţă. Sunt clipe de coşmar pentru oamenii care fug din calea pericolului. 

Acţiunea este de amploare şi se măsoară în secunde! Au fost evacuate 42 de persoane şi duse cu salvările şi autospecialele ISU Prahova la sala de sport de la Breaza. Acţiunea s-a măsurat în secunde. Autorităţile au evacuat 56 de persoane pe o rază de 1 kilometru, care au fost ulterior transportate cu ambulanţele şi cu autocarul la sala de sport din localitate.

Deşi în orice moment se poate produce o catastrofă, sunt oameni care acceptă cu greu să-şi părăsească locuinţele.

Pe acelaşi subiect

În timp ce oamenii sunt evacuaţi, aproape 70 de pompieri din patru judeţe răcesc continuu garnitura de tren.

Trenul CFR Marfă care transporta nitratul de amoniu trebuia să ajungă de la Tîrgu-Mureş la Ploieşti Triaj. Aproape de halta Breaza de Nord, însă, mecanicul a văzut cum dintr-unul din vagoane iese fum şi flăcări. A întrerupt energia electrică şi au chemat imediat ajutoare. 

Azotatul de amoniu este o substanţă explozivă şi în anumite condiţii poate da o explozie foarte mare, având în vedere cantitatea foarte mare, de aproximativ 2.000 de tone.

O cantitate de 100 de ori mai mare decât cea de la Mihăileşti, acolo unde, în primăvara anului 2004, 18 oameni au murit şi alţi 13 au fost răniţi după ce un camion încărcat cu aceeaşi substanţă a explodat.

După ce pericolul a fost îndepărtat, garnitura a fost trasă pe o linie neelectrificată, iar pompierii au continuat să acţioneze cu apă. 

<Sincron lt. col. Mihai Drăgan, şef ISU Prahova

16.26> Noi presupunem că a pornit de la blocarea saboţilor de tren, care au dus la aprinderea podelei unui vagon 16.34

O anchetă va stabili de la ce a pornit scânteia. 

O altă anchetă a fost deschisă şi de către reprezentanţii Inspectoratului de Muncă. 

<Sincron Dantes Nicolae Bratu, Inspectorul General de Stat al Inspecţiei Muncii

19.20> Noi vom cerceta evenimentul sub aspectul incidentului periculos19.23 

<19.28> Vom cerceta normele de securitate a muncii care au fost încălcate 19.33

15 garnituri de trenuri de călători au fost afectate de incidentul de la Breaza. Au rămas ore în şir blocate în gări, iar oamenii au ajuns la destinaţie cu sute de minute întârziere. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Evenimente » Clipe de coşmar la Breaza. Marfarul cuprins de flăcări transporta de 100 de ori mai mult azotat de amoniu decât cantitatea care a produs tragedia de la Mihăileşti