Antena Meniu Search
x

Curs valutar

"Reparaţi podul morţii! Câţi trebuie să mai moară?"

Drumuri proaste, birocraţie şi contracte păguboase. Aşa arată infrastructura rutieră din România. Spre exemplu, pentru drumul național 55 Craiova - Bechet s-a semnat un contract de modernizare în 2013, lucrările au început 3 ani mai târziu şi, rând pe rând, toate termenele au fost depăşite. În zona unui pod de pe acest drum se întâmplă frecvent accidente, iar şoferii au ajuns în pragul disperării.

de Cristina Oprea

la 24.08.2020 , 01:25

  • Lucrările de reabilitare au început în 2016.
  • Podul trebuia să fie reabilitat în octombrie 2017.

August 2016. Doi oameni au murit după ce maşinile în care se aflau au plonjat în prăpastia de sub podul morţii. Vinovatul? Unul dintre şoferi, în vârstă de 19 ani. Nimeni nu pomeneşte starea drumului pe care cei doi au avut neşansa să se întâlnească.

„L-a lovit pe omul ăla din partea aia şi au căzut amândoi în matcă. (...) Amândoi au murit. Doar o femeie a scăpat, că a rămas în pom”, spune o localnică.

În aceeaşi lună, autorităţile încep reabilitarea podului. Dau şi un prim termen de execuţie: octombrie 2017.

Vezi și

Februarie 2018. Un nou accident, acelaşi loc, acelaşi pod fără parapete sau elemente de siguranţă. Şoferii scapă, de data asta. La fel ca toţi cei care trec zilnic pe podul în ruină.

(Reporter): Nu v-a fost frică să treceţi aşa?

(Pieton): Suntem obişnuiţi!

Pe drumul care leagă Craiova de Bechet şi pe care circulă zilnic tiruri şi mii de maşini, din loc în loc, apare câte un şantier abandonat. Toate termenele de finalizare au fost depăşite de firma care a câştigat contractul de execuţie.

Mădălin Chipirlin, asociaţia Legal Drive: În august 2016, ni se spunea că lucrările vor fi gata în octombrie 2017. De atunci, am pierdut șirul termenelor promise și încălcate. Cert este că și cel mai recent, din noiembrie 2019, s-a dovedit a fi tot o minciună. Așa se lucrează în România.

Răbdarea oamenilor a ajuns la sfârşit. Speranţele s-au dus şi ele demult, iar cel mai răsunător eşec al constructorului s-a transformat într-un zid al plângerii.

„Vă place să vedeţi la televiziuni că a fost activat planul roşu de intervenţii? Reparaţi podul morţii. Câţi trebuie să mai moară?”, sunt mesajele lăsate de oameni.

Localnic: Cred că le place să îl vadă pe Arafat la televizor, să spună că a activat planul roşu. La tragedii. Care se întâmplă zi de zi aici. Păcat, păcat de noi… Ei ies pe post şi spun condoleanţe familiilor. Care? Nu ne trebuie condoleanţele lor. Ne trebuie să repare podul.

Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere ridică, însă, din umeri. A încercat toate abordările posibile ca să-l facă pe constructor să înceapă lucrările. L-a și penalizat cu 5 milioane de lei și a mers și în instanță cu firma. Dar nimic nu pare să îi sperie pe patroni care, în ciuda tuturor, au depus încă o ofertă pentru un alt drum. Am incercat și noi să luăm legătură cu firma, însă nimeni nu ne-a răspuns la telefon.

Cristina Oprea Like

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare.

Comentarii


Întrebarea zilei
Vă gândiţi să renunţaţi la cadourile de Crăciun pentru a economisi mai mulţi bani?
Observator » Evenimente » "Reparaţi podul morţii! Câţi trebuie să mai moară?"