Video Prima soluţie găsită pentru nivelarea podului de la Brăila, după tasările apărute pe rampă. Autorităţile arată cu degetul spre constructor
Golden Gate-ul românesc intră în pământ. Rampa podului peste Dunăre s-a tasat iar diferenţa de nivel a ajuns pe şosea chiar de 10 centimetri. La nici un an de la inaugurare, construcţia are tot mai multe probleme: de la fisuri în asfalt până la infiltraţii în structura de rezistenţă. Autorităţile spun că e treaba constructorului să rezolve situaţia.
Din toamna anului trecut, încet încet, asfaltul s-a tot tasat pe rampa de urcare pe podul care leagă Brăila de Tulcea. Acum, diferenţa de nivel este chiar mai mare de... 10 centimetri!
Adrian Obreja, reporter Observator: Această parte a construcţiei era iniţial la acest nivel. Odată cu producerea tasării s-a ajuns la această diferenţă dintre cele două componente.
A fost găsită o soluție, cel puțin pentru moment, care este testată acum.
Adrian Obreja, reporter Observator: În acest moment se forează la baza rampei de urcare pe pod, se introduc mai mulţi piloni metalici. Asta pentru a stabiliza terenul de sub această construcţie.
- Noi probleme la Golden Gate-ul românesc. Au apărut tasări la rampa de urcare pe podul peste Dunăre; diferenţa de...
- Podul de peste Dunăre de la Brăila, fisuri imense în asfaltul turnat în urmă cu o lună: "Ce îi faceţi, mă,...
- Podul de la Brăila, reparat de mântuială. O bandă s-a umplut de crăpături, după ce a fost reasfaltată abia...
Pentru şoferi, problemele nu mai sunt o surpriză
Podul cunoscut ca "Golden Gate-ul" României şi cel mai mare proiect de infrastructură de la noi a fost inaugurat în luna iulie a anului trecut. Din cauza problemelor încă nu a fost recepţionat de CNAIR. Autorităţile arătă acum cu degetul spre constructor.
Alin Șerbănescu, CNAIR: Cauzele pot fi multiple, de la erori de execuţie, până la erori de proiectare. E rampa unui viaduct, nu are legătură cu podul în sine. A apărut o tasare, sunt notificaţi constructorii au şi o soluţie de remediere.
Ionuţ Ciurea, PRO Infrastructura: Poate să fie o problemă de execuţie de manoperă, că nu s-a conectat bine acolo sau e o problemă că nu s-au identificat cum sunt subtraturile. Pot fi mai multe motive acolo. Terasamentul este destul de gros şi nici nu mă miră că sunt tasări.
Serie de probleme în mai puţin de un an
Echipa Observator a încercat să vorbească şi cu contructorul. Managerul de proiect a anunţat însă că nu se va oferi niciun punct de vedere din partea antreprenorului.
Alin Șerbănescu, CNAIR: Practic, a ajuns să aibă o serie de probleme. Ceea ce ridică mari semne de întrebare despre capacitatea unui constructor de a duce la bun sfârşit în condiţii optime, un astfel de proiect.
Podul peste Dunăre a trecut deja prin mai multe runde de reparaţii. Un sens de mers a fost reasfaltat de două ori după inaugurare. În octombrie anul trecut au apărut fisuri imense în asfalt şi inflitraţii în structura de rezistenţă de sub apă. Cu câteva luni înainte, şuruburile din grinzile metalice se putau scoate cu mâinile goale.
Podul peste Dunăre a fost construit în cinci ani şi a costat 500 de milioane de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰