Video Saună în Aeroportul Otopeni. Aerul condiţionat nu funcţionează de o săptămână, iar autorităţile spun că mai durează până va fi reparat
Căldură sufocantă, aglomeraţie şi cozi: acesta este tratamentul de care au parte cei care tranzitează Aeroportul Otopeni. În vârf de sezon, aerul condiţionat nu funcţionează de o săptămână, aşa că pasagerii aşteaptă zborurile ca în saună. Autorităţile promit că situaţia se va rezolva parţial de săptămâna viitoare.
Cosmin locuieşte în Italia şi ajunge des pe aeroportul Henri Coandă. L-am găsit întins pe jos, încercând să-şi încarce telefonul la o priză ieşită din perete.
În aglomeraţia de dimineaţă, mulţi pasageri îşi pierd răbdarea
Aproximativ 10.000 de pasageri tranzitează Aeroportul Otopeni între 5 şi 8 dimineaţa, unul dintre cele mai aglomerate intervale. Dacă e să căutăm un scaun la una dintre aceste ore, cu siguranţă nu găsim şi vom ajunge să stăm pe jos.
De câteva zile, sistemul de climatizare, vechi de 25 de ani, nu mai funcţionează în zona de îmbarcare. Temperaturile ridicate numai bine nu pică pasagerilor care au zboruri întârziate.
- Lucrări la magistrala de metrou M6, către Otopeni. Restricţii de trafic timp de 3 luni în zona Piaţa Montreal -...
- Lucrări la noua magistrală de metrou. STB va desfiinţa mai multe linii de tramvai şi va devia circulaţia...
- Aerul condiţionat nu mai funcţionează pe Aeroportul Otopeni, iar problema nu se va rezolva prea curând
"Totul e o debandadă în acest aeroport", a spus o femeie.
26 de grade Celsius şi efect de seră. Asta primesc pasagerii de pe Aeroportul Otopeni la terminalul plecări. Sunt sute de oameni care aşteaptă să plece, este ora 11 dimineaţa şi vom verifica şi temperatura de afară să vedem dacă este la fel de cald. 26 de grade, aşadar fie dacă suntem în aeroport, fie că suntem afară, avem parte de aceeaşi temperatură.
Aerul a fost de-a dreptul sufocant zilele trecute, când am avut aproape 40 de grade celsius la umbră, şi peste 30 în interior. Reprezentanţii Aeroportului promit rezolvarea parţială a problemei până săptămâna viitoare, cu sisteme de răcire provizorii, care să funcţioneze până la marea renovare.
"Odată cu finalizarea licitaţiei, intrăm într-un proces care implică şi modernizarea şi întregului sistem. Vom avea confortul pe care ni l-am dorit şi pe care l-am avut cândva", spune Valentin Iordache, purtător de cuvânt CNAB.
Lucrările se vor desfăşura în următorii cinci ani. Doar procesul de renovare şi modernizare a actualului terminal va costa 2 miliarde şi jumătate de lei.
"Porţi noi de securitate, pasarele de îmbarcare, noi sau modernizate. Este o perioadă dificilă din cauza lucrărilor la metrou, pentru că unele din zonele de parcare vor fi scoase din funcţiune. Anul acesta vom avea nişte noi locuri de parcare, nişte parcări modernizate", mai spune Valentin Iordache, purtător de cuvânt CNAB.
Estimările arată că în acest an Aeroportul Otopeni va atinge un nivel record de pasageri, aproape 16 milioane. Până la construcţia noului terminal, Aeroportul Băneasa ar putea prelua în jur de un milion de călători. Tarifele prea mari şi problemele operaţionale nu atrag însă operatorii aerieni spre cel de-al doilea aeroport din nordul capitalei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰