SCANDAL DE PROPORŢII: Românii au vrut să trimită DEŞEURI TOXICE în Asia, dar au fost prinşi
Un transport de deşeuri toxice din România, care a ajuns în Hong Kong, se află în centrul unui scandal în Asia, după ce autorităţile i-au cerut companiei de transport să trimită înapoi încărcătura în ţara noastră, relatează The Malawi Mail.
![](https://img.observatornews.ro/0/2016/11/7/189591/14785154698e18e8ca.webp?w=430&f=2&v=2)
Un transport de deşeuri toxice din România, care a ajuns în Hong Kong, se află în centrul unui scandal în Asia, după ce autorităţile i-au cerut companiei de transport să trimită înapoi încărcătura în ţara noastră, relatează The Malawi Mail.
Iniţial, compania a încercat să descarce containerele în Malaysia, dar autorităţile au interzis acest lucru.
Departamentul pentru Protecţia Mediului din Hong Kong a anunţat că în seara zilei de 3 noiembrie i-a cerut companiei care operează transportul să trimită cele 123 de containere în care s-ar afla deşeuri toxice să le trimită înapoi în România.
Anterior, operatorii transportului ar fi încercat să împartă cele peste 2.723 de tone de deşeuri toxice produse de industria mineritului între mai multe vase cargo, care să le ducă în Malaysia, unde să le depoziteze ilegal. Schema ar fi eşuat.
- Patronii români caută şoferi în Asia, oferind salarii şi de 2.500 de euro. "Vreau să lucrez în România"
- Alimentul pe care românii îl consumă tot mai mult, din dorinţa de a renunţa la un altul. Restaurantele profită...
- Cât câştigă un nepalez angajat la un supermarket din România: "Cel mai greu este drumul spre muncă"
- "Efectul advers" al intrării în Schengen: muncitorii străni ar putea pleca din România. Suresh: "Salariul e bun,...
- Azil al groazei, descoperit în Bacău de ANPC. Zeci de bătrâni primeau mâncare expirată de luni de zile
Departamentul malaysian al Mediului (DOE) a anunţat săptămâna trecută că unul dintre vapoare, cu opt containere în care se aflau 177,12 tone de deşeuri – care ar conţine arsenic şi cadmiu – urma să ajungă la Port Klang pe 29 octombrie, dar a primit ordin să se întoarcă în ultimul port unde a fost primit, adică în Hong Kong.
DOE a precizat şi a trimis companiei care opera vasul o scrisoare prin care o anunţa că nu va primi nici următorul transport, ce urma să ajungă pe 4 noiembrie.
Potrivit Malawi Mail, transportul a plecat din România în decembrie 2015. Iniţial, a încercat să descarce containerele în Shanghai, dar nu a primit permisiune. A ajuns apoi la Hong Kong, unde a stat o lună. S-a îndreptat după aceea spre Macao, dar a primit ordin să se întoarcă la Hong Kong.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰