Antena Meniu Search
x

Video Şoferii care nu plătesc parcările publice din Bucureşti nu mai scapă. Maşinile de "vânătoare" ale primăriei, ultraperformante, au ieşit de joi pe străzi

Adio parcare fara plata in Bucuresti. Primăria Capitalei verifice parcările publice cu maşini speciale cu camere video şi softuri inteligente. Cu ajutorul lor, scanează toate numerele de înmatriculare care ajung automat într-un sistem de plăţi. Cine nu a achitat taxa, plăteşte amenda. O singură maşină poate să scaneze până la 8.000 de numere de înmatriculare pe zi.

de Redactia Observator

la 06.07.2023, 22:26

Vezi și

Două maşini de control au ieşit deja la vânătoare prin Bucureşti, în parcările publice marcate cu albastru. Sistemul video este controlat de un inspector al companiei de parking.

Spre deosebire de verificările pe care până acum le făceau doar angajaţii din parcări, softul reuşeşte să verifice şoferii în timp record. Sistemul scanează toate numerele de inmatriculare, iar informaţia ajunge într-un soft, acolo unde vor verifica daca s-a plătit sau nu taxa de parcare. Într-o singură oră pot fi scanate 600 de maşini.

Soft-ul nu greşeşte, avertizează inspectorii

Reporter: Ce se întâmplă dacă deschideţi camera în trafic? Recunoaşte că nu e parcare?

Pe acelaşi subiect

Inspector companie parking: Recunoaşte. Avem un sistem unde se văd exact locurile noastre de parcare. GPS-ul arată unde era în acel moment acea masină.

Amenda înregistrată va ajunge prin poştă, la adresa proprietarului. În mod normal, şoferul este cel care trebuie să achite amenda în cazul în care nu a plătit taxa de parcare doar că proprietarul maşinii trebuie să declare cine a fost la volan. În caz contrar el va trebui să o achite. Şi dacă nu o va plăti nimeni atunci se va aplica si o amendă suplimentară de la politia locală ce poate să ajungă până la 1.000 de lei.

140.000 de şoferi au fost amendaţi pentru parcare în ultimul an şi jumătate

În ultimul an şi jumătate, 140.000 de şoferi au fost amendaţi, însă doar 40% au şi plătit sancţiunea.

Şofer: Eu zic că e un lucru bun. Atâta timp cât foloseşti un serviciu trebuie să si plăteşti. E un tarif ok, nu este mare doar că nu sunt locuri de parcare. Am dat 5 ture acum şi tot nu am găsit.

Şofer: Nu e rău dacă s-ar crea locuri de parcare mult mai multe ar fi ok, la urma urmei trebuie să plătim dar să ne ofere. Aşa doar ca să incaseze bani, nu mi se pare ok.

Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Nu facem asta ca să luăm bani. Facem asta ca să regularizăm traficul din Bucureşti.

Dacă acum sunt 20.000 de locuri publice de parcare, până în primăvara viitoare municipalitatea promite încă 60.000. Şi vor fi şi mai multe maşini de control, 18 în total. Softurile inteligente vor costa 4,5 milioane de lei.

Cristian Olaru, director Compania Municipală de Parking: Angajații companiei nu fac faţă pentru că fiind oameni sunt supuși condițiilor meteo. Mașinile sunt cele mai eficiente. Maşina va merge 12 ore pe zi conform programului de funcţionare a parcărilor.

Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: Anul trecut nu exista nicio digitalizare a acestui serviciu, nu exista niciun mod de control, nu era decât haos. Urmează să vedeţi în perioada următoare o nouă etapă de digitalizare cele 300 de parkometre, tonomate de plătit parcarea care vor fi montate în centrul oraşului.

Până atunci, puteţi să plătiţi parcarea prin SMS sau direct la angajatul companiei de parking.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Mici cu E.coli şi zgârciuri în loc de carne, printre produsele comercializate în magazine. Aţi avut parte de experienţe neplăcute?

Observator » Evenimente » Şoferii care nu plătesc parcările publice din Bucureşti nu mai scapă. Maşinile de "vânătoare" ale primăriei, ultraperformante, au ieşit de joi pe străzi