Cum s-a produs tragedia din Constanța. Tânără în comă, prinsă în sistemul de decapotare al mașinii
Accident cum nici salvatorii nu au mai văzut până acum! O tânără de 32 de ani se zbate între viaţă şi moarte, după ce a fost prinsă ca într-o menghină în sistemul de decapotare al maşinii în care se afla. Şi pentru anchetatori e încă un mister cum s-a petrecut tragedia. Pompierii au fost nevoiţi să taie maşina pentru a scoate victima.
- Tânăra își căuta portofelul în mașină.
- O altă pasageră a activat sistemul de decapotare.
Imaginile sunt surprinse la doar câteva clipe după tragicul accident. Medicii şi pompierii au o misiune grea, neobişnuită chiar şi pentru ei care le-au văzut pe toate: o femeie de 32 de ani a rămas prinsă în sistemul de decapotare al maşini.
Apelul disperat a venit la ora 6 dimineaţa. Pe o stradă din Constanţa, patru tineri, un bărbat şi trei femei se îndreptau spre casă într-o maşină decapotabilă. Şoferul a parcat, iar una dintre tinere a început să îşi caute portofelul în maşină. Anchetatorii spun că femeia s-a aplecat să se uite în portbagaj, moment în care pasagera din dreapta a decapotat autoturismul. Tânăra a fost prinsă ca într-o menghină în mecanism.
”În momentul in care au vrut sa inchida sau sa deschida trapa i-au prins capul fetei”, spune un martor.
Starea tinerei este critică. Femeia e acum în comă.
Claudia Tatarici, purtător de cuvânt SAJ Constanța: Prezenta un traumatism cranian grav si un traumatism toracic. I s-a acordat primul ajutor, intubata la locul accidentului si transportata la spitalul judetean pentru investigatii suplimentare.
Şi pentru poliţişti e un mister cum s-a petrecut tragedia. Maşina decapotabilă va fi atent verificată. Agenţii vor să afle dacă a fost eroare umană sau o eventuală problemă trehnică.
Între procesul de capotare sau decapotare al acetui tip de masina durează aproximativ 15-20 de secunde. In mod normal, cei care se afla pe locurile din spate in autoturism nu ar trebui să fie in pericol. Este drept, masina nu are vreun senzor care sa opreasca intreg procesul cand sistemul este in functiune.
Un alt mister este de ce niciunul dintre tineri nu a blocat sistemul înainte ca victima să fie strivită.
”Toate mașinile cu decapotare functioneaza doar cand tinem apasat butonul de decapotare. În momentul in care luam degetul, ar trebui sa functioneze si sa nu mai functioneze. Ar putea fi ori intre haion si caroserie, ori intre plafon si caroserie”, explică un mecanic din Constanța.
Sorin Ene, specialist auto: Forța de apăsare a sistemului, în momentul in care nu este dotat cu senzor este destul de mare. Este suficient de puternic cat sa zdrobeasca sau sa provoace leziuni foarte grave. Acest sistem intotdeauna trebuie actionat in momentul in care nu este nimeni in apropierea lui.
Poliţiştii au deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă. Şoferul şi ceilalţi doi pasageri au fost chemaţi la audieri.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰