Antena Meniu Search
x

Tragedia de pe Dunăre putea fi EVITATĂ! Secţia de Drumuri Orşova deţinea parapeţi pe stoc, dar nu i-a folosit!

Tragedia de sâmbătă, atunci când o maşină cu cinci persoane la bord a plonjat în Dunăre şi s-a scufundat putea fi evitată, potrivit unui raport al CNAIR.

Tragedia de sâmbătă, atunci când o maşină cu cinci persoane la bord a plonjat în Dunăre şi s-a scufundat putea fi evitată, potrivit unui raport al CNAIR.

În urma analizării documentelor primite în această dimineaţă, Ministrul Transporturilor a cerut Directorului General CNAIR, Ştefan Ioniţă, să ia urgent măsuri împotriva celor care se fac vinovaţi de gestionarea deficitară a zonei aflate în administrarea DRDP Timişoara.

"Am constatat că atât DRDP Timişoara, cât şi secţia de Drumuri Orşova sunt vinovate, cel puţin de indolenţa şi proastă gestionare a teritoriului aflat în administrare. Din documentele primite reiese că secţia de Drumuri Orşova deţinea parapeţi pe stoc, dar că nu i-a folosit. Directorul Regionalei Timişoara ar fi trebuit să ştie acest lucru şi să dea dispoziţie ca aceşti parapeţi să fie înlocuiţi", a declarat Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor.

Decizia luată de Directorul General CNAIR, Ştefan Ioniţă, ca urmare a informaţiilor prezentate, a fost de demitere din funcţie a Directorului Regionalei Timişoara, Horaţiu Simion, dar şi a Şefului Secţiei de Drumuri Orşova, Cunicel Ion.

Pe acelaşi subiect

Din raportul prezentat a reieşit inclusiv că în acea zonă, parapetul greu era deteriorat de cel puţin 2 ani.

De asemenea, Ministrul Transporturilor a solicitat CNAIR, încă de ieri, un raport complet  cu privire la situaţia drumurilor şi a dispus ca până la sfârşitul anului să fie montaţi şi înlocuiţi toţi parapeţii, acolo unde este necesar.

Directorii Regionali trebuie să vină cu date exacte despre zonele cu probleme pentru a se putea aloca fondurile necesare montării, sau înlocuirii, după caz, a parapeţilor în curbe periculoase, puncte negre, locuri unde sunt frecvente accidentele grave.

Încă de săptămâna trecută, Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor, le-a atras atenţia directorilor regionali ai CNAIR că trebuie să se implice personal în gestionarea zonelor aflate în administrare: "Nu este normal să aştepte mereu, de la Bucureşti, să li se spună exact ce să facă. Au primit încă de la începutul anului libertate de decizie, inclusiv pe întreţinere, iar această libertate vine şi cu responsabilităţi".

Cum s-a produs tragedia de pe Dunăre

''Sâmbătă, pe D.N. 57, în zona localităţii Coronini, a avut loc un eveniment rutier. Un bărbat în vârstă de 45 de ani, din Berzasca, se deplasa cu maşina spre oraşul Moldova Nouă, însă la km 94 + 750 metri, într-o curbă la dreapta, semnalizată corespunzător, a părăsit partea carosabilă, pe partea stângă de deplasare, lovind glisiera metalică dublă.

Autoturismul a ajuns în Dunăre. Din afirmaţiile conducătorului auto, în maşină mai erau încă patru persoane, toate din Sicheviţa.

Pe numele conducătorului autor s-a deschis dosar penal pentru vătămare corporală din culpă, iar dacă persoanele dispărute vor fi identificate fără viaţă, se va deschide dosar pentru ucidere'', a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Caraş-Severin, Cecilia Dăneţ.

Potrivit şoferului, care a reuşit să se salveze, în autoturism ar fi fost încă patru persoane, membri ai aceleiaşi familii - tatăl, de 48 de ani, mama, de 40 de ani, precum şi doi dintre copiii acestora, un băiat de 22 de ani şi o fetiţă în vârstă de trei ani.

Aceştia nu au fost găsiţi atunci când salvatorii au reuşit să găsească maşina pe fundul Dunării şi să o aducă la suprafaţă. Ei sunt în continuare căutaţi de scafandri, iar dacă vor fi găsiţi morţi, şoferul va fi cercetat pentru ucidere din culpă.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Evenimente » Tragedia de pe Dunăre putea fi EVITATĂ! Secţia de Drumuri Orşova deţinea parapeţi pe stoc, dar nu i-a folosit!