Detalii teribile în cazul bărbatului mort în trenul spre Ploieşti. Se grăbea acasă, ca să-şi ridice pensia
S-au declanşat anchetele după moartea suspectă a unui bărbat, în trenul care leagă Bucureştiul de Ploieşti. Pasagerului i s-a făcut rău încă de la începutul călătoriei, dar garnitura nu a oprit decât o oră mai târziu, la destinaţie.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Autostrada de 415 kilometri la care se lucrează de 20 de ani. Au terminat până acum doar un sfert
S-au declanşat anchetele după moartea suspectă a unui bărbat, în trenul care leagă Bucureştiul de Ploieşti. Pasagerului i s-a făcut rău încă de la începutul călătoriei, dar garnitura nu a oprit decât o oră mai târziu, la destinaţie.
Pasagerul a fost scos aproape mort din tren, în gara Ploieşti Vest. La puţin timp după ce a plecat din Bucureşti, în dreptul localităţii Buftea, i s-a făcut rău. Cineva din tren ar fi sunat la 112, spun surse din CFR, iar persoana care a preluat apelul ar fi transmis că cea mai apropiată ambulanţă disponibilă este în Ploieşti.
Potrivit regulamentului de transport feroviar, persoanele cărora li se face rău în timpul călătoriei sunt transportate până la prima staţie, unde li se acordă îngrijiri medicale.
Bărbatul a primit ajutor medical de specialitate abia cand a ajuns aici, in gara Ploiesti Vest, insa trecuse aproape o ora de cand i se facuse rau.
Andrei Bozgan, medic la Ambulanţa Ploieşti: A prezentat un stop cardio-respirator. S-au aplicat manevrele de resuscitare, conform protocolului. Din pacate, acesta nu a raspuns la aceste manevre.
Cum în trenurile din România, vechi de 20 de ani şi fără urmă de modernizare, nu sunt defibrilatoare, nu se ştie dacă pasagerul a primit vreun ajutor, până când a fost preluat de ambulanţă.
Pe nicaieri in compartimente, nici pe culoare, nu exista o trusa de prim ajutor la care calatorii sa apeleze in caz de nevoie.
Teoretic, angajaţii CFR ar trebui să aibă cunoştinţe minime de acordare a primului ajutor.
ROGRIGO MAXIM, lider sindical CFR: Se pregătesc şi pentru astfel de intervenţii. Pentru orice operator feroviar de călători, starea cetăţeanului trebuie să fie cea mai importantă.
Teoretic. Practic, însă, puţine persoane care lucrează cu publicul sunt pregătite pentru asemenea intervenţii.
EDUARD MATEESCU, medic la Crucea Rosie: Sunt o serie de manevre si tehnici care se invata la cursurie de baza, care nu implica echipament medical. Primele minute in care cineva poate salva viata unei persoane sunt critice.
Bărbatul de 52 de ani care a murit avea cancer pulmonar şi se întorcea de la un spital din Bucureşti, unde primea tratament. Se grăbea să ajungă acasă, ca să-şi ridice pensia de handicap. E anchetă la CFR, dar şi la Poliţie pentru moarte suspectă. Un incident similar a avut loc în iulie, când o femeie de 40 de ani a murit în trenul Suceava-Bucureşti, înainte să ajungă la ea medicii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰