Antena Meniu Search
x

Trenurile circulă din nou pe podul prăbuşit pe jumătate în Dolj, dar cu restricţii de viteză

La o lună de când un tren a căzut în prăpastie şi a rupt un pod în judeţul Dolj, traficul feroviar a fost reluat. Locomotiva şi vagonul au fost ridicate cu o macara, după o operaţiune extrem de delicată.

Vezi și

La o lună de când un tren a căzut în prăpastie şi a rupt un pod în judeţul Dolj, traficul feroviar a fost reluat. Locomotiva şi vagonul au fost ridicate cu o macara, după o operaţiune extrem de delicată. Acum, trenurile circulă din nou pe podul prăbuşit pe jumătate, dar cu restricţii de viteză.

Locomotiva şi vagonul rămas suspendat sunt ridicate uşor de pe şine. Pentru operaţiunea extrem de dificilă, este folosită o macara-gigant de 60 de metri şi 600 de tone, fixată pe o platformă uriaşă. Cea mai grea misiune e a macaragiului. De câte ori încearcă să se apropie de viaduct, platforma începe să cedeze din cauza greutăţii. 

Macaraua a fost adusă pe bucăţi, cu ajutorul a 15 de camioane şi asamblată la Cârcea, în Dolj, cu o altă macara, de 125 de tone. Doar pentru închirierea ei, Grupul Feroviar Român - proprietarul garniturii - a plătit 10.000 de euro pe zi. Costurile întregii operaţiuni sunt însă şi mai mari. 

CĂLIN GRAŢIAN, vicepreşedinte GFR- Grampet Group: Ne-am asumat toate cheltuielile legate de această intervenţie.

Odată cu eliberarea viaductului de la Cârcea, circulaţia feroviară a fost reluată pe podul pe jumătate prăbuşit, dar pe firul rămas întreg, aflat la doar câţiva metri de râpă. Zilnic, pe aici trec 47 de trenuri care leagă vestul ţării de Bucureşti.

Pe pod se circulă momentan cu o restricţie de 5 kilometri pe oră, iar primul tren care venea dinspre Bucureşti a ajuns în Gara din Drobeta Turnu-Severin cu 10 minute întârziere. Ultimele săptămâni însă au adus haos pe calea ferată. Trenurile făceau un ocol prin Piatra Olt şi ajungeau cu întârziere de 3, 4, 5 sau chiar 9 ore la destinaţie. 

Podul de la Cârcea s-a rupt după ce mărfarul cu 23 de vagoane încărcate cu biodiesel a trecut pe linia aflată în reparaţii. Mecanicul era băut şi a ignorat semaforul roşu. Şapte vagoane s-au răsturnat şi unul a rămas înclinat, agăţat de locomotivă. Bărbatul de 51 de ani a fost reţinut o noapte, iar acum este sub control judiciar.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-aţi vaccinat sau urmează să vă vaccinaţi împotriva rujeolei?

Observator » Evenimente » Trenurile circulă din nou pe podul prăbuşit pe jumătate în Dolj, dar cu restricţii de viteză