Video Un pod lung de 72 m, pe care trec zilnic mii de maşini, riscă să se prăbuşească. "Doamne, cum se sfărâmă!"
Podul Muncii, cel mai lung din Timișoara, tranzitat zilnic de mii de maşini, riscă să se prăbuşească. Ultima expertiză făcută în 2019 a arătat probleme grave la structura de rezistenţă. La mai bine de 5 ani de la momentul în care era aprobat studiul de fezabilitate, administrația locală vrea să pornească lucrările de reabilitare. Aproape 10 milioane de euro costă consolidarea.
"Doamne, cum se sfărâmă!" Construcția de peste 72 de metri lungime şi peste 20 lăţime se degradează de la zi la zi. Podul Muncii nu a mai fost reabilitat deloc în ultimii 45 de ani. Structura de rezistenţă este foarte grav afectată.
Podul "groazei", reabilitat de la zero
O expertiză realizată în 2019 a arătat că starea în ansamblu a structurii este necorespunzătoare: "Starea suprastructurii, a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii, a aparatelor de reazem, ca fiind necorespunzătoare (...).
În unele locuri, denivelările din carosabil sunt atat de mari, încât șoferii evită să foloseasca banda 1 de pe fiecare sens de mers. Pentru pietoni situația e si mai complicată.
- Bucureștiul ar putea avea un tren metropolitan, între Ilfov și Gara de Nord. Prin ce localități ar urma să treacă
- Impact fatal pe DN1, între Turda şi Cluj. Un şofer a murit pe loc după ce s-a înfipt cu maşina într-un cap de pod
- Incendiu în Crevedia, în apropierea staţiei GPL care a explodat în 2023. Mesaj RO-Alert din cauza fumului dens
- Un bărbat din Giurgiu a anunţat la 112 că şi-a găsit soţia moartă în casă. Femeia avea doar 33 de ani
- Două fetiţe, îmbrăcate în uniformă la parada militară de Mica Unire din Iaşi: "Vrem să vedem cu defilează...
Podul este periculos pentru șoferi, dar mai ales pentru pietoni, pentru că, aici cel puţin, treptele sunt efectiv zdrobite, şi trebuie să fii extrem de atent pe unde calci, să găseşti scări. Iar cele care încă mai sunt, nu mai stau mult.
Primăria Timișoara promite să ia măsuri urgente. "Într-adevăr este cel mai afectat pod din Timişoara, aş putea să spun şi cel mai periculos pod, pentru că nu mai este într-o stare tehnică care să ne permită să-l deschidem pentru încă mult timp şi asta înseamnă că am decis să îl reabilităm de la 0. Inclusiv să refacem infrastructura pentru biciclete, pentru pietoni, să devină un pod modern şi sigur, investim aproape 10 milioane de euro", a declarat Dominic Fritz, primarul Timişoarei.
Licitația a fost lansată și, dacă nu apar întârzieri, şantierul ar putea începe chiar în acest an.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰