Extern

Cel mai vechi caz de CANCER la om, descoperit într-o fosilă veche de 1,7 milioane de ani. VIDEO

Publicat pe 29.07.2016 la 19:25 Actualizat pe 29.07.2016 la 19:38

Cea mai veche dovadă a existenței cancerului în registrul fosil uman a fost descoperită într-o peșteră din Africa de Sud de către o echipă internațională de oameni de știință care au publicat un studiu despre această descoperire în revista "South African Journal of Science".

Tumora agresivă a fost găsită pe un deget de la piciorul unui strămoș străvechi al speciei umane datând de acum 1,7 milioane de ani. Degetul a aparținut unuia dintre primii hominizi, fie Homo ergaster, fie Paranthropus robustus, consideră specialiștii.

O echipă de oameni de știință de la Evolutionary Studies Institute din cadrul University of the Witwatersrand și de la South African Centre for Excellence in PalaeoSciences a efectuat și a înregistrat această descoperire, notează cnn.com, care prezintă la rândul său acest eveniment științific.

Cercetătorii au declarat că rezultatele arată în mod clar că maladia canceroasă nu este o boală a societății moderne, așa cum pretind unii.

Înainte de această descoperire, cea mai veche tumoare canceroasă la om a fost detectată la un om de Neandertal din Croația care a trăit în urmă cu aproximativ 120.000 de ani, menționează cnn.com.

Noua descoperire a fost făcută pe rămășițe fosile de hominid descoperite în peștera Swartkrans din situl paleoantropologic de la Cradle (lângă Johannesburg, Africa de Sud) aflat pe lista Patrimoniului Mondial al Umanității întocmită de UNESCO.

Datele arată că un os al degetului de la picior, numit metatarsian, avusese osteosarcom, o formă rară și mortală de cancer osos.

Cercetători sud-africani și britanici au descoperit, de asemenea, și o creștere benignă în coloana vertebrală a unei fosile de Australopithecus sediba veche de două milioane de ani, din peștera Malapa, maqi menționează bbc.com.

În ciuda faptului că au fost detectate cazuri de cancer la o gamă largă de specii, unii oameni încă mai cred că boala este o problemă strict modernă.

Edward Ode, unul dintre cercetătorii de la Universitatea din Witwatersrand, a declarat: "Medicina modernă tinde să-și asume că maladia canceroasă și tumorile umane sunt boli cauzate de stilul de viață modern și de mediu. Studiile noastre arată că originea acestor boli se află la rudele noastre străvechi, cu milioane de ani înainte ca societățile industriale moderne să fi existat".

Dr. Patrick Randolph-Quinney, de la University of Central Lancashire, a declarat pentru BBC News că ideea referitoare la cancer ca maladie de dată recentă a apărut cu ocazia studierii mumiilor egiptene în cazul cărora a eșuat punerea in evidență a cancerului cu ajutorul razelor X, înclinând concluziile spre această variantă.

Cu toate acestea, el a adăugat că stilul de viață modern mărește riscul apariției unor tumori: "Apariția cancerului colorectal, cu o dietă occidentală, a cancerului de ficat de la consumul de alcool, a cancerului pulmonar de la fumat sunt toate boli ale modernității", a spus Randolph-Quinney.

Sursa: Agerpres

În articolul

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

urmează pe observator

Extern • la 14:38

Ford Focus luat de radar cu viteza de 703 km/h, în Italia. Șoferița a fost amendată și lăsată fără permis

• Șoferița s-a ales cu amenda maximă și permisul suspendat.
  • Femeia a depus plângere și a fost sfătuită să nu accepte anularea sancțiunii, ci să solicite despăgubiri.
Extern • la 14:33

Șofer român rămas fără camion în Germania, pentru că semiremorca era prea înclinată spre marginea drumului

• Românul a primit și o amendă de 800 de euro.
  • În camion erau transportate mărfuri periculoase.
Eveniment • la 14:15

Rătăciți la cules de ciuperci, în Maramureș (Video)

• Trei persoane plecate la cules de ciuperci s-au rătăcit în zona Buzești - Fărcașa.
  • Salvamontiștii maramurețeni i-au găsit după aproape două ore de căutări.
Vezi toate știrile noi