Antena Meniu Search
x

Video "Dacă ar fi să mă distrugă într-un an cultura, pierd tot". Fermierii români nemulţumiţi de aglomeraţia din portul Constanţa, blocat de grânele din Ucraina

Războiul mutat de Putin şi pe frontul cerealelor aduce, din nou, probleme la noi. Traficul pe Dunăre s-a aglomerat după ce Rusia a bombardat porturi ucrainene vitale. Portul Constanţa este sufocat, deja, de marfă, iar camioanele care vin continuu spre el stau la cozi kilometrice şi vor ajunge să descarce marfa abia luna viitoare. 

de Redactia Observator

la 25.07.2023, 21:03

Vezi și

Fermierii români sunt la capătul puterilor. Cerealele recoltate în această perioadă se suprapun cu grânele din Ucraina care deja aşteaptă în port să fie încărcate în vapoare. Camioanele cu grâu românesc, care merg la Constanţa, formează coloane kilometrice şi se întind pe banda de urgenţă de pe Autostrada Soarelui.  

Fermierii români se plâng că nu îşi pot vinde marfa

Cezar Gheorghe, preşedinte Clubul Fermierilor: Tranzitul ucrainean a preluat toată logistica românească, iar acum mărfurile româneşti nu mai au loc de tranzitul ucrainean, despre asta este vorba.  

Acum, în portul Constanţa sunt încărcate în nave cerealele ucrainene care au venit în România în ultimele două luni. Camioanele care aşteaptă să le vină rândul ar putea ajunge să descarce marfa abia peste câteva săptămâni. Între timp, costul de transport şi depozitare s-a dublat. Nici pe Dunăre lucrurile nu stau mai bine, după ce Rusia a bombardat portul ucrainean Reni. 

Pe acelaşi subiect

Florin Uzumtoma, dir. adj AFDJ Galați: Au apărut şi alte probleme care nu mai ţin de noi. De exemplu, comandanţii navelor care operează la ei, unii refuză sau le e frică şi nu vor să bată porturile sau nu stau, nu au actele pregătite.

Rusia s-a retras săptămâna trecută din acordul care garanta cale liberă vaselor cu cereale ucrainene, prin Marea Neagră, spre ţări din Asia şi Africa. HARTA Moscova blochează acum ruta şi a început să bombardeze silozurile Ucrainei de pe malul mării: Odesa, Ciornomorsk şi Nikolaev. Ruşii au dat, însă, lovitura cea mai grea în porturile Reni şi Ismail. Efectul - România este sufocată de cerealele Kievului.

Laurenţiu Rădulescu - reporter Observator: Importanţa portului de aici din Ismail este una covârşitoare. Este, în primul rând, cel mai mare port al Ucrainei la Marea Neagră. Portul leagă o cale ferată cu celebrul deja oraş Odesa. Este capăt de linie de cale ferată între Odesa şi Ismail. De asemenea, navele maritime pot ajunge aici pe Dunăre la Ismail şi asta pentru că au fost create toate condiţiile necesare ca ele să poată andoca în această zonă.

În România, unii fermieri strâng din dinţi şi se adaptează situaţiei extreme. Vând recolta la preţ mic, ca să nu rămână cu cerealele blocate pe şosele sau în port.

Fermier: Dacă ar fi să mă distrugă într-un an cultura, pierd tot, şi casă, şi masă, şi tot. Sunt cheltuieli imense. Au încercat guvernanţii să facă unele ajutoare pentru fermieri, că îi sigilează la vamă, dar toată lumea dă în acelaşi port la Constanţa, despre ce vorbim?  

Comisia Europeană a refuzat cererea făcută de România, Polonia, Bulgaria, Ungaria şi Slovacia, de prelungirea după 15 septembrie a embargoului pentru importul de cereale ucrainene. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Cum vă petreceţi Floriile?

Observator » Stiri externe » "Dacă ar fi să mă distrugă într-un an cultura, pierd tot". Fermierii români nemulţumiţi de aglomeraţia din portul Constanţa, blocat de grânele din Ucraina