Nava Ever Given părăsește în sfârșit Canalul Suez după mai bine de 3 luni. Momentul difuzat de televiziunea egipteană
Ever Given a ridicat ancora după 100 de zile petrecute în Canalul Suez. Portcontainerul Ever Given, care a blocat Canalul Suez timp de şase zile, iar apoi a fost confiscat de către Egipt timp de aproximativ 100 de zile, a ridicat ancora miercuri, aşa cum prevede un acord de indemnizare, relatează AFP.
Nava uriaşă, cu o capacitate de 200.000 de tone, s-a blocat pe calea navigabilă pe 23 martie, a perturbat puternic comerţul maritim mondial şi a cauzat pierderi financiare Egiptului. Ancorat pe Marele Lac Amar, în mijlocul Canalului Suez, în urma reluării traficului maritim, la 29 martie, Ever Given se deplasa către nord, spre Marea Mediterană, cu tot cu încărcătură, a constatat un jurnalist AFP, relatează news.ro.
Televiziunea egipteană a difuzat imagini cu nava în mişcare, la puţin timp după plecarea acestuia
Imagini cu această navă cu o capacitate de peste 200.000 de tone, blocată timp de aproape o săptămână, la sfârşitul lui martie, de-a curmezişul acestei căi maritime cruciale, au captivat reţele de socializare şi presa în întreaga lume.
Acordul de indemnizare a fost anunţat duminică de către autorităţile egiptene - care nu au dezvăluit, însă, suma asupra căreia cele două părţi au convenit, după mai multe săptămâni de negocieri. Autoritatea Canalului Suez (SCA) urma să se exprime în apropiere de locul plecării navei, pe canal.
- Nava eşuată în Canalul Suez a fost repusă pe linia de plutire. Traficul pe canal a fost reluat
- Din cauza pandemiei și a blocajului de pe Suez, britanicii au rămas fără pitici de grădină
- Nava Ever Given este blocată iar. Egiptul a confiscat portcontainerul şi cere proprietarilor 900 de milioane de...
Nava uriaşă, care navighează sub pavilion panamez, exploatată de armatorul taiwanez Evergreen Marine Corporation, şi-a încastrat prova în malul de est al căii navigabile la 23 martie şi a rămas blocată de-a curmezişul canalului, blocând circulaţia în acest punct de trecere a aproximativ 10% din comerţul mondial, potrivit unor experţi.
Potrivit SCA, Egiptul a pierdut 12-15 milioane de dolari pe zi din cauza închiderii canalului. Un angajat SCA a murit în timpul operaţiunilor de ranfluare a navei, porivit autorităţii egiptene, iar învelişul malului a fost avariat.
În total, 422 de nave încărcate cu 26 de milioane de tone de mărfuri, au fost blocate. Potrivit asigurătorului Allianz, pierderile în comerţul maritim mondial au atins între şase şi zece miliarde de dolari pe zi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰