Video Parisul, plin de mesaje despre România. Cum este promovată ţara noastră peste hotare
"Lăsaţi-vă surprinşi de România!", acesta este mesajul celei mai noi campanii de promovare în străinătate. Timp de două săptămâni, mai multe autobuze care circulă în centrul Parisului au o imagine uriaşă cu Peleşul, dar şi îndemnul de a descoperi ţara noastră. În schimb, statul român nu va participa în Franţa la unul dintre cele mai mari târguri de turism din lume, din motive birocratice.
De la începutul lunii, francezii au putut vedea în centrul Parisului peste 100 de afişe uriaşe cu două imagini simbolice din România: Mănăstirea Suceviţa şi Transfăgărăşanul.
Mesajul care le însoţeşte este "Lăsaţi-vă surprinşi de România, o ţară în care puteţi ajunge cu avionul în mai puţin de 3 ore".
Imaginea cu Peleşul a fost realizată de un piteştean
De miercurea trecută, 17 autobuze turistice folosite pentru vizitarea punctelor cheie din capitala franceză au în partea din spate acelaşi slogan care însoţeşte o imagine aeriană cu Peleşul. Fotografia văzută de milioane de turişti a fost făcută de un piteştean.
- Cine este românul care a salvat un bărbat de la înec, în canalul Dunării din Viena. Nu ar fi prima dată când...
- Fermierii români au obţinut ce şi-au dorit: cerealele ucrainene nu vor ajunge pe piaţă încă 30 de zile
- Elevii şi-ar putea pierde bursele dacă sunt prinşi cu telefonul la oră. Cum îşi păcălesc profesorii pentru...
Paul Antonescu, fotograf: "Imaginea a fost făcută în urmă cu patru sau cinci ani. Era cumva firesc ca o imagine care să reprezinte acest edificiu să fie reprezentativă. Imaginea face parte din portofoliul mai multor fotografi, dar a fost aleasă pentru că aspectul era autentic, culorile nu erau îmbunătăţile, nu a fost o imagine extra editată."
Campania a costat 111.000 de euro
Spetz Ingrid Tîrziu, reporter Observator: "Consiliul de Brand Turistic Naţional situează Franţa în topul celor şapte ţări unde este necesară promovarea turistică extrernă a României, pe lângă Italia, Polonia sau Israel, de exempliu. Campania a costat 111.000 de euro, însă specialiştii în comunicare spun că mesajul putea să fie altul."
Cristian China Birta, expert în comunicare: "Francezii au mii de castele, tu vii să-i surprinzi cu un castel? Să ne imaginăm că Jean Valjean vede autobuzul ăsta şi dă căutare pe Google-ul din Franţa, ceva despre România. Unul dintre primele lucruri pe care le găseşte e un clip care face mişto de români că gestul nostru specific naţional e cel cu cerşitul. Pa, la revedere, campanie! Şi pe fondul mentalului colectiv francez că românul îi surprinde tot timpul..."
Ce spune ministrul turismului
Ministrul Turismului spune că s-a dorit să se pună accent pe patrimoniul cultural și natural al țării noastre.
Ştefan Oprea, Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului: "Am ales această perioadă să coincidă cu Cupa Mondială de Rugby."
România nu participă însă la târgul de turism de la Paris
Reprezentanţii din turism laudă iniţiativa, dar nu şi absenţa României la târgul de profil de luna viitoare, tot de la Paris. În capitala Franţei ajung anual peste 17 milioane de vizitatori.
Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT: "România a ales în mod inexplicabil pentru noi să nu participe din motive birocratice. Este a doua oară când se întâmplă acest lucru, după Berlin, cel mai mare târg din lume, şi am crezut că lecţia este învăţată."
Ministrul Turismului a venit cu explicaţii halucinante.
Ştefan Oprea, Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului: "În acest moment, nu putem face plăţi în avans pentru târguri şi expoziţii."
Şi când România a participat la asemenea evenimente, delegaţia noastră nu a fost mereu inspirată. La târgul de la Berlin din 2018, a fost afişată la loc de cinste o imagine panoramică în care un bărbat stătea aproape dezbrăcat pe ruinele cetăţii Sarmizegetusa. Iar anul trecut, la New York, România s-a prezentat cu o serie de poze printate, lipite pe o perdea neagră.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰