Antena Meniu Search
x

Planul școlar al Europei pentru 2020 - 2021: Abordări diferite în fiecare țară, după ce educația online și-a arătat limitele

Clase mai mici, mai mulţi profesori, dar cât mai puţine măşti. Precauţia şi eficienţa rămân priorităţi în noul an şcolar şi în străinătate. În foarte multe ţări, părinţii insistă ca orele să se desfăşoare cu prezenţă obligatorie. Şcoala online şi-a demonstrat limitele, iar acum copiii au nevoie de meditaţii.

Ana Constantin
de Ana Constantin

la 18.08.2020, 22:45

Vezi și
  • Tările europene iau decizii pe cont propriu, înainte de începerea anului școlar
  • Scandinavii, adepții măsurilor relaxate de combatere a răspândirii SARS-CoV-2

În Franţa, şcoala începe pe 1 septembrie cu reguli mai puţin stricte decât în primăvară. Masca e obligatorie doar pentru copiii peste 11 ani şi doar dacă nu poate fi respectată distanţa socială de minimum un metru şi jumătate. Protocolul poate fi modificat în caz de urgenţă, mai ales că ţara se confruntă cu o creştere a numărului de cazuri.

Printre cele mai afectate de pandemie, Marea Britanie şi Spania merg pe ideea bulelor de protecţie. Copiii sunt împărţiţi în grupuri care nu intră în contact, iar orarul va fi adaptat. Profesorii pot fi comuni, dar se supun unor reguli stricte de igienă înainte de a trece de la o clasă la alta.

Boris Johnson, premierul Marii Britanii: Nu este corect să amânăm şi mai mult revenirea copiilor la şcoală. Este mult mai bine pentru sănătatea lor fizică şi mentală, dar şi pentru educaţia lor ca toată lumea să revină la şcoală la timp, în septembrie. Este datoria noastră morală, ca ţară, să ne asigurăm că asta se întâmplă.

Polonia nu are în plan să introducă masca obligatorie la şcoală. Deşi numărul de cazuri e tot mai mare, Centrul European pentru Prevenţia şi controlul Bolilor nu a găsit nicio legătură clară între începerea şcolii şi o creştere a ratei de transmitere a virusului în ţările unde copiii au revenit deja în bănci. Oricum, mulţi dintre părinţii europeni sunt mai îngrijoraţi de performanţele copiilor în pandemie decât de riscul de infectare.

Oana Krichbaum, românca din Germania: Se fac ore suplimentare la diferite materii pentru copiii care, să spunem, nu au avut laptop, sau internet, conexiune internet bună, profesori care nu au putut să îşi ţină lecţiile aşa cum ar fi trebuit. Şi atunci au suplimentat numărul profesorilor tocmai pentru asta.

În Germania, Italia sau Portugalia numărul profesorilor care vor veni la clase a fost mărit considerabil. Recuperarea materiei este o prioritate, dar şi distanţarea. Cantinele, sălile de sport şi chiar motelurile vor fi transformate în săli de clasă.

O variantă luată în calcul la nivel european este şi cea a testării periodice a elevilor şi profesorilor. Populaţia şcolii va fi împărţită în eşantioane. Constant, vor fi testate câteva persoane din fiecare grup dar nu aceleaşi. Tehnica este aprobată şi de autorităţile sanitare americane, iar avantajul este că aduce o economie considerabilă de timp şi resurse.

În Suedia şi Danemarca, regulile revenirii la şcoală sunt la fel de relaxate ca strategia aplicată de aceste ţări în lupta cu noul coronavirus. Avantajul acestor ţări este că au o bună platformă online şi pot în orice moment să reia clasele în acest fel.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă afectează schimbările bruşte de temperatură?

Observator » Stiri externe » Planul școlar al Europei pentru 2020 - 2021: Abordări diferite în fiecare țară, după ce educația online și-a arătat limitele