Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Producătorii de avioane vor ca aeronavele să fie pilotate de o singură persoană, începând din 2030. AESA se opune

Industria aviatică europeană vrea ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot începând din 2030, însă Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (AESA) a refuzat solicitarea, adăugând că va analiza posibilitatea ca anumite părţi ale zborului să fie gestionate de o singură persoană începând din 2027, potrivit Agerpres.

de Redactia Observator

la 07.02.2023 , 10:33

Producătorii de avioane vor ca aeronavele să fie pilotate de o singură persoană, începând din 2030. AESA se opune Producătorii de avioane vor ca aeronavele să fie pilotate de o singură persoană, începând din 2030. AESA se opune - Profimedia Images

AESA a analizat o solicitare venită de la producătorii europeni de avioane Airbus SE şi Dassault Aviation SA privind posibilitatea ca avioanele să fie pilotate de o singură persoană în momentele în care avionul funcţionează în regim de tip "cruise", un moment mai puţin solicitant decât operaţiunile de decolare şi aterizare, când va fi obligatoriu în continuare ca în cabină să fie cel puţin doi piloţi.

Propunerile venite de la constructorii de avioane includ o serie de limitări precum acea de a interzice piloţilor cu probleme medicale sau cei care au puţine ore de zbor la activ să fie singuri în cabină, a dezvăluit Andrea Boiardi, directorul în cadrul EASA.

Companiile aeriene vor ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot pentru că asta ar ajuta la reducerea deficitului de personal, în condiţiile în care relaxarea reglementărilor ar permite piloţilor să se odihnească în timpul zborurilor pe distanţe lungi, fără a fi nevoie de înlocuitori la bord.

Articolul continuă după reclamă

Industria europeană vrea să reducă deficitul de personal

Pe acelaşi subiect

Cu toate acestea, Boiardi a subliniat că propunerile venite din partea industriei aeronautice conform cărora avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot începând din 2030 "sunt complet nerealiste", pentru că automatizarea nu a avansat destul de mult pentru a permite nivelul de siguranţă necesar în cazul zborurilor cu un singur pilot.

Chiar şi în regim "cruise", zborul cu un singur pilot are nevoie de aprobarea Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile, o agenţie a Naţiunilor Unite, a companiilor aeriene şi a sindicatelor piloţilor. Agenţia ONU ar urma să înceapă să analizeze acest dosar în cursul acestui an.

Andrea Boiardi a mai spus că numai cele mai avansate avioane, echipate pentru un nivel de siguranţă mai mare decât standardele minime, ar putea fi utilizat pentru a zbura cu un singur pilot în regim "cruise". Printre aceste avioane se numără Airbus A350 şi, posibil, Boeing 787 şi 777X.

Propunerile mai puţin ambiţioase privind operaţiunile cu un singur pilot în regim "cruise", care nu ar urma să demareze înainte de 2027, ar viza iniţial îmbunătăţirea perioadei de odihnă a piloţilor în timpul zborurilor regulate, a precizat Andrea Boiardi. Conform acestor propuneri, un pilot obosit ar putea să se odihnească într-un spaţiu separat în loc să aţipească pentru perioade scurte de timp în cabină.

Echipajele zborurilor lungi ar putea fi reduse la doi piloți

Dacă siguranţa va putea fi dovedită, echipajele zborurilor pe distanţe lungi, care acum sunt obligate să includă trei şi chiar patru piloţi, ar putea fi reduse la doi piloţi, care vor fi obligaţi să fie prezenţi ambii în cabină pentru operaţiunile de decolare şi aterizare, a adăugat Boiardi.

Însă chiar şi perioadele scurte de zbor cu un singur pilot provoacă diviziuni în rândul companiilor aeriene şi îngrijorări în rândul opiniei publice, precum şi critici în rândul sindicatelor piloţilor precum European Cockpit Association.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Ştiri externe » Producătorii de avioane vor ca aeronavele să fie pilotate de o singură persoană, începând din 2030. AESA se opune