Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Un restaurant din China îşi cere iertare după ce a cerut clienţilor să se cântărească la intrare

Un restaurant din China și-a cerut scuze pentru politica sa controversată de a cere clienților să se cântărească înainte de a intra în incintă, ca măsură în cadrul unei campanii naţionale împotriva risipei alimentare.

de Larisa Andreescu

la 16.08.2020 , 15:41

China a demarat o campanie împotriva risipei alimentare Un restaurant din China a cerut clienţilor să se cântărească la intrare - iStock | Getty Images
  • Firmele de catering şi-au îndemnat clienții să comande mai puţină mâncare.
  • La intrarea în restaurant clienţii au fost nevoiţi să se cântărească.

Restaurantul aflat în centrul oraşului Changsha a fost puternic criticat pe reţelele de socializare imediat de la demararea acţiunii, fiind considerată jignitoare la adresa clienţilor.

Oamenilor li s-a cerut să se urce pe un cântar pentru a li se verifica greutatea printr-o aplicaţie, urmând a li se face recomandări privind alegerile alimentare în funcţie de rezultatul cântarului şi a valorilor calorice a preparatelor.

Președintele Xi Jinping a făcut recent un apel la adresa cetăţenilor să înceteze risipa de alimente, deoarece pandemia de coronavirus și inundațiile grave din ultima lună au dus la o creștere a prețurilor la produsele alimentare.

Articolul continuă după reclamă

Ca răspuns, firmele de catering şi-au îndemnat clienții să comande mai puţină mâncare decât numărul obişnuit de preparate pe care le-ar fi comandat în mod normal, printr-o încercare de a răsturna obiceiul cultural de a comanda mâncare suplimentară, aceasta rămânând deseori neconsumată.

Restaurantul controversat a început să lipească afişe cu sloganuri care îndeamnă la „farfurii goale” pentru a face clienţii să înţeleagă că trebuie să comande atât cât simt că pot mânca, pentru a nu mai rămâne mâncare în farfurie.

Astfel, imaginile cu acţiunile demarate de restaurant în urma campaniei au devenit virale cu peste 300 de milioane de vizualizări şi sute de mii de internauţi împărţind opinii şi păreri legate de acţiunea brandului.

Potrivit Daily Mail, în urma reacţiilor critice, patronii restaurantului au oferit scuze publice menţionând că:

„Intențiile noastre inițiale erau să pledăm pentru oprirea răspândirii deșeurilor și comandarea alimentelor într-un mod sănătos. Nu am forțat niciodată clienții să se cântărească şi ne cerem scuze pentru neplăcerile create.”

Larisa Andreescu Like

Larisa Elena Andreescu face parte din echipa Observator de peste 7 ani şi este în prezent Editor de Content pentru site-ul observatornews.ro.

Comentarii


Întrebarea zilei
Primiţi prime sau alte beneficii de la angajator, de sărbători?
Observator » Ştiri externe » Un restaurant din China îşi cere iertare după ce a cerut clienţilor să se cântărească la intrare