Antena Meniu Search
x

Video Românii sunt fascinați de exuberanța sud-coreană. Flavia Pană, tânără stabilită în Coreea de Sud: ”Inițial m-a atras muzica”

Psy, BTS, Parasite sau serialul-fenomen Squid Game. În ultimul deceniu, cultura coreană a cucerit mapamondul. Valul corean are mulţi adepţi şi în România. În Bucureşti, cursurile de limbă se desfăşoară cu clasa plină. Şi sunt români într-atât de fascinaţi de tot ce înseamnă acea lume, încât au ajuns să lucreze în Coreea de Sud.

de Redactia Observator

la 06.11.2021, 21:32

Vezi și

Senzaţia anului 2021, drama care doboară toate recordurile de audienţă pe reţelele de streaming, "Squid Game" a luat lumea prin surprindere. Povestea unor oameni îndatoraţi care îşi riscă viaţa pentru un premiu uriaş nu este, însă, primul produs cultural corean care scrie istorie.

În 2020, "Parasite" a devenit primul film străin care a luat Oscarul şi rămâne filmul străin cu cele mai mari încasări în Occident. Dar vârful de lance al fenomenului cultural corean a fost, de departe, muzica.

Flavia Pană, româncă stabilită în Coreea de Sud: ”Interesul meu pentru zona asiatică a apărut din gimnaziu, dar mai specific pentru Coreea de Sud a apărut din liceu. Primul lucru ce m-a atras a fost muzica. Mai târziu, am trecut la alte aspecte de cultură, istorie şi tradiţie”.

Secretele succesului K Pop

Pe acelaşi subiect

Coregrafiile în stil bollywoodian şi ritmurile care dau dependenţă sunt secretele din spatele succesului K Pop.

Fenomenul a fost studiat şi la Harvard. În 2019, BTS a devenit prima trupă ne-vorbitoare de engleză din istorie care a umplut stadionul Wembley. Anul acesta, alături de Coldplay, trupa a debutat pe primul loc în top 100 Billboard.

Dar febra coreană a cucerit Europa de cel puţin 9 ani. Mai exact, din 2012, când Gangnam Style şi dansul hilar al lui Psy au doborât record după record. Azi, rapperul are o avere estimată la 60 de milioane de dolari, iar clipul se apropie de 5 miliarde de vizualizări. 

Hallyu - valul corean cu milioane de fani în toată lumea

Psy este doar unul dintre instrumentele uriaşei propagande sud-coreene care şi-a propus să cucerească lumea prin cultură. De la film la muzică, modă, mâncare sau limbă, Hallyu sau valul corean are milioane de fani în toată lumea.

Flavia Pană, româncă stabilită în Coreea de Sud: ”Serialele coreene precum Winter Sonata, Descendents of the Sun şi acum Squid Games au prins surprinzător de bine în afara Coreei”.

Zeci de cuvinte au şi intrat deja în dicţionarul Oxford. Hallyu şi Kimchi, mâncarea tradiţională coreeană, sunt printre cele mai cunoscute. După succesul revoluţiei culturale, a 9a economie a lumii a anunţat că vrea să investească 450 de miliarde de dolari în semiconductori. Adică în cipurile care pun în mişcare tehnologia mondială.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiri externe » Românii sunt fascinați de exuberanța sud-coreană. Flavia Pană, tânără stabilită în Coreea de Sud: ”Inițial m-a atras muzica”