Uber se extinde şi va livra canabis în Canada. Autorităţile speră să reducă astfel traficul ilegal de marijuana
Uber se extinde şi va livra canabis. Anunţul a fost făcut luni, 22 noiembrie, de un purtător de cuvânt al companiei.
Divizia de livrare de mâncare a grupului Uber a încheiat un parteneriat cu Tokyo Smoke, un retailer de canabis, pentru a putea face livrări de acest gen în provincia Ontario, din Canada. Uber deja face livrări de mâncare prin divizia sa Uber Eats şi vrea să intre acum şi pe piaţa canabisului. Dara Khosrowshahi, director general al Uber, a declarat încă din luna aprilie a acestui an ca grupul se va gândi să intre pe piaţa livrărilor de canabis atunci când legislaţia din Statele Unite o va permite.
Mişcarea din Canada, menită să reducă piaţa subterană
Parteneriatul din Uber Eats şi Tokyo Smoke îşi propune să reducă din influenţa pe care o au producătorii ilegali. Deşi Parlamentul canadian a legalizat de trei ani consumul de marijuana în scop recreativ, producătorii ilegali controlează în continuare o parte uriaşă e pieţei.
Prin colaborarea dintre cele două firme, autorităţile speră să fie redus traficul ilegal şi adulţii canadieni să poată cumpăra canabis într-un mod legal şi reglementat. Cum va funcţiona exact sistemul? Clienţii vor putea comanda marijuana de pe platforma Uber Eats şi vor putea ridica produsul din cel mai apropiat magazin Tokyo Smoke.
Întrebaţi despre posibilitatea extinderii acestui serviciu şi în alte regiuni di Canada sau în Statele Unite, reprezentanţii Uber au precizat că "nu există noutăţi cu privire la acest subiect". "Vom continua să urmărim cum evoluează reglementările şi oportunităţile de pe piaţă. Pe măsură ce legile locale şi federale vor evolua vom analiza oportunităţile de colaborare cu comercianţii care operează în alte regiuni", a mai spus purtătorul de cuvânt al Uber, potrivit Reuters.
Pandemia a crescut cererea
În ultimii doi, în contextul pandemiei şi al restricţiilor de tot felul, cererea pentru canabis a cunoscut o creştere. Rămaşi fără posibilitatea de a socializa cu prietenii sau cu opţiuni de divertisment limitate în case, oamenii s-au îndreptat către metode alternative de relaxare.
În România, Uber are peste 450.000 de utilizatori, 350.000 dintre aceştia fiind în Bucureşti. De altfel, România este a doua piaţă ca mărime, după Polonia, din regiunea central-est europeană, şi a cincea din Uniunea Europeană.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰