Video La ce să fim atenţi când cumpărăm apartamentul de vis, pentru a nu ajunge să locuim într-o casă de coşmar
Infiltraţii în pereţi, finisaje proaste, canalizare depăşită. Sunt câteva dintre problemele descoperite de cumpărători abia mutaţi în casă nouă. Se construieşte ca în plin boom imobiliar şi, pentru că cerere există, unii dezvoltatori fac rabat la calitate. Specialiştii ne spun la ce trebuie să fim atenţi atunci când ne cumpărăm apartamentul de vis într-un bloc nou pentru a nu ajunge să locuim într-o casă de coşmar.
Acestea sunt doar câteva dintre fotografiile trimise de telespectatori pe Fii Observator. Persoane diferite, aceeaşi problemă: infiltraţii de apă în pereţi, apărute din senin.
Cu pereţii uzi şi plini de igrasie s-au trezit şi mai mulţi proprietari dintr-un cartier rezidenţial din zona de sud a Capitalei. Şi, cum un rău nu vine niciodată singur, cumpărătorii se plâng şi de probleme cu finisajele şi canalizarea.
Adriana Iftimie, preşedinte Patronatul Societăţilor din Construcţii: ”Fără îndoială este vorba despre o greşeală de execuţie. O greşeală provocată fie de nepricepere fie pentru a face nişte economii că "merge şi aşa"”.
Furaţi de mirajul unei locuinţe noi, clienţii se lasă uşor convinşi de dezvoltatorii care fie fentează legea, fie folosesc materiale de proastă calitate.
Cristian Ene, avocat: ”Acestea se încadrează în situaţia viciilor ascunse, care nu puteau fi sesizate de cumpărător la momentul cumpărării imobilului. Trebuie să notifice vânzătorul”.
Reparațiile, suportate de vânzător în primii 2 ani de la achiziție
Vânzătorul este obligat să remedieze orice problemă care apare în primii 2 ani de la achiziţie. Există, însă, şi metode prin care putem preveni bătăile de cap. Cea mai la îndemână ar fi să nu ne grăbim şi, la achiziţia unui apartament, să mergem împreună cu un expert în construcţii sau un diriginte de şantier.
Lorette Luca, avocat: ”Există un miraj al apartamentelor noi. Foarte mulţi oameni se lasă păcăliţi sau foarte încântaţi de preţuri reduse, fără să îşi pună întrebări legate de raportul calitate-preţ”.
De aceea e mai bine să previi decât să repari. Drumul până la remedierea problemelor poate fi lung şi anevoios pentru un cumpărător de bună credinţă: de la Protecţia Consumatorului şi chiar până în instanţă.
Dacă aţi surprins imagini care pot deveni o ştire, ni le puteţi trimite prin formularul Fii Observator, pe WhatsApp la numărul 0722.699.800, pe pagina de Facebook Observator sau pe mail, la adresa [email protected].
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰