Cercetătorii clujeni au descoperit că în Bazinul Haţeg trăiau crocodili

Cercetătorii clujeni au stabilit o premieră mondială. Aceştia au descoperit o nouă specie de crocodil care, în urmă cu 70 de milioane de ani, trăia în Bazinul Haţeg. Nu vă gândiţi la un crocodil de mari dimensiuni. Nu era mai mare decât o şopârlă mai dezvoltată, din zilele noastre.

la 16.04.2019, 17:59

Vezi și

A fost descoperit un craniu mai mic decât o palmă de om adult. Craniul aparţine unui crocodil dintr-o specie dispărută de zeci de milioane de ani de pe Terra. Craniul este perfect conservat. Ba chiar şi dantura este aproape intactă.

Crocodilul fost descoperit în albia râului Bărbat, în localitatea Pui din judeţul Hunedoara.

Crocodilifomul pitic a trăit în Bazinul Haţeg

Nu întâmplător. Specialiştii făceau prospecţiune în zona respectivă şi chiar aşa ceva căutau.

Căutau fosile relevante care să îi ajute să înţeleagă cum arăta ecosistemul cretacic terminal şi care erau participanţii acolo.

Craniul şi prima vertebră ale exemplarului au fost găsite de paleontologii Vlad Codrea şi Marton Venczel de la Departamentul de Geologie a Universităţii clujene Babeș-Bolyai.

Cu ajutorul lor, s-a stabilit că e vorba despre o nouă specie. Crocodilifomul pitic a primit denumirea de Aprosuchus ghirai.

Craniul crocodilului avea 7 centimetri

Ceea ce au descoperit acum cercetătorii clujeni este dovada că această specie de crocodil a trăit în bazinul Haţegului până în urmă cu aproape 70 de milioane de ani.

Craniul a cărui dimensiune nu depăşeşte 7 centimetri este conservat perfect, fiind considerat o adevărată bijuterie pentru ştiinţă.

În ceea ce priveşte cauzele dispariţiei, cercetătorii cred că micul crocodil a fost eliminat din ecosistem de competitorii mai performanţi.

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Inedit » Cercetătorii clujeni au descoperit că în Bazinul Haţeg trăiau crocodili