Până acum, savanţii bănuiau că această reacţie este rezultatul a ceea ce mintea noastră „vede” în timpul unui vis, dar până acum nimeni nu a putut demonstra asta

Acum cercetătorii au arătat că, pe durata unui vis, ochii şi creierul unui om reacţionează la fel ca atunci când acesta este treaz.

Studiul, publicat în revistă „Nature Communications”, oferă o imagine despre cum funcţionează celulele creierului atunci când dormim.

În cadrul acestei cercetări, oamenii de ştiinţă de la Universitatea din California, în frunte cu Dr Itzhak Frie, au implantat elecrozi în creierul a 19 oameni cu o formă de epilepsie rezistenta la medicamente.

Timp de două săptămâni dispozitivele de monitorizare au înregistrat activităţi variate ale neuronilor aflaţi în lobul temporal, adică zona ce reprezintă „podul” dintre percepţia vizuală şi memorie. „Primele studii au arătat că neuronii sunt declanşaţi atunci când vedem imagini cu persoane sau peisaje cunoscute sau când pur şi simplu închidem ochii şi ni le amintim”, a spus Frie.

Când au fost însă prelucrate datele înregistrate de electrozi, cercetătorii au descoperit ceva cu totul neaşteptat.

De la peisaje fantastice şi până la vorbitul cu animalele sau alte acţiuni supranaturale, visele noastre pot fi de-a dreptul bizare. Cu toate acestea, studiul făcut recent a arătat că toate aceste lucruri ciudate par normale atunci când visam, asta pentru că o parte din creier a „renunţat” să mai găsească o explicaţie la ceea ce se întâmplă în vis.

Experţii au arătat chiar că visele şi fanteziile par să activeze regiuni din emisfera dreaptă a creierului, asociată de obicei cu procesarea cuvintelor, a unui înţeles, a unei explicaţii rezonabile. Mai mult, s-a observat că activitatea creierului era tot mai mică pe măsură ce visele erau mai ciudate, ca şi cum creierul nu s-a mai obosit să le înţeleagă.

CITEŞTE ŞI Cele mai FRECVENTE VISE şi INTERPRETAREA lor! De ce nu trebuie să le ignori

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Inedit » Tu ştii de ce ţi se mişcă ochii când visezi? Explicaţia cercetătorilor te va uimi