Antena Meniu Search
x

Turismul gastronomic din gospodăriile ţărăneşti, noul brand de ţară

Turismul gastronomic din gospodăriile ţărăneşti ar putea fi un brand de ţară. În inima Deltei, oaspeţii sunt răsfăţaţi cu preparate din peşte cum nu găsesc nici în cele mai pretenţiose restaurante din marile oraşe.

de Redactia Observator

la 29.08.2019, 22:25

Vezi și

Turismul gastronomic din gospodăriile ţărăneşti ar putea fi un brand de ţară. În inima Deltei, oaspeţii sunt răsfăţaţi cu preparate din peşte cum nu găsesc nici în cele mai pretenţiose restaurante din marile oraşe. Ciorba de peşte are un gust inegalabil. Chiar dacă reţetele se transmit din generaţie în generaţie, secretele celor mai apreciaţi bucătari din Deltă sunt bine păstrate. 

Simplitatea acestui loc tihnit, unde turiştii vin să citească o carte la umbra sălciilor şi să savureze o masă de peşte, face ca mica pensiune din Murighiol să fie mereu plină de oaspeţi. Din bucătărie, se simte miros de caras rumenit. 

Şi unde pot fi mai gustoase vacanțele, dacă nu în locul unde peştele ajunge din plase direct în tigaie: Delta Dunării. Bărbaţii din familie sunt pescari din generaţie în generaţie. De când şi-au transformat casa în pensiune, au început să iasă în fiecare dimineaţă cu barca, pentru a aduce peşte proaspăt pentru oaspeţii care le trec pragul. 

Din platoul cu cinci caraşi, pentru care turiştii plătesc 75 de lei, se satură întreaga familie. 

Turiştii vin pentru linişte, peisaje şi, mai ales, ospitalitatea gazdelor, care pun pe mesele oaspeţilor doar produse naturale.  

Unii turişti vin doar să mănânce pe săturate, alţii rămân şi peste noapte, să se bucure de linişte în căsuţele construite special de gazde. În întreaga țară, 1.100 de gospodării ţărăneşti din 200 de localităţi au fost transformate în pensiuni unde oaspeţii experimentează vacanţe simple, în mijlocul naturii. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Inedit » Turismul gastronomic din gospodăriile ţărăneşti, noul brand de ţară