Video Vitrinele cu povești. Magazinele din România apelează la decoratori profesioniști pentru a se pregăti de sărbătorile de iarnă
Vitrina care nu spune o poveste în perioada sărbătorilor vinde mai puţin. E lecţia de marketing pe care au învăţat-o majoritatea oraşelor din Occident, care se întrec în a oferi . Şi la noi, timid, îşi face loc meseria de decorator de vitrine, oamenii care gândesc conceptul şi aranjează vitrinele în moduri spectaculoase.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
O vitrină frumoasă este un spectacol în sine. Este lecţia de marketing pe care au învăţat-o comercianţii din oraşe mari precum Londra, Paris sau New York. În preajma sărbătorilor, marile magazine şi centrele comerciale transformă complet peisajul cu decoraţiuni şi instalaţii pline de strălucire.
Moda a ajuns şi în Bucureşti. Primul pas este crearea conceptului, urmată de instalarea propriu-zisă.
Simona Rădulescu, proprietara unui magazin de decoraţiuni: "Nu este doar implementarea vitrinei, mai este planificarea. Colecţiile se comandă la începutul anului. În ianuarie am comandat colecţiile pentru Crăciunul acesta."
Simona şi-a dorit ca magazinul ei să arate ca în Occident. Aşa că a adus un designer de vitrine tocmai din Londra.
Simona Rădulescu, proprietara unui magazin decoraţiuni: "Persoana care se ocupă, designerul despre care vă vorbeam, este o persoană pe care am adus-o cu mulţi ani în urmă din afara ţării. Sigur, este o investiţie, dar este foarte importantă."
Cu paşi timizi, meseria în sine începe să fie recunoscută.
"Aici am optat pentru a pune nişte paltoane colorate peste o ţinută clasic-business." "Ţi-a luat mult?"
"Aici s-a lucrat o zi întreagă."
Cele mai multe magazine, însă, aranjează vitrinele cu personalul propriu.
Ionuţ Bursuc, director de magazin: "Este o meserie dedicată asta, dar dacă nu o faci de zi cu zi, atunci pur şi simplu ai nevoie de nişte inspiraţie, simţ estetic şi pasiune."
Că lucrurile încep să se schimbe, o arată numărul tot mai mare de anunţuri pe platformele de recrutare.
Ana Călugăru, PR platformă recrutare: "În acest moment sunt aproximativ 300-400 de job-uri de decoratori de vitrină pe platformă. Numărul lor este mai mare decât într-o perioadă obişnuită pentru că în acestă perioadă retailerii pregătesc intens campaniile de iarnă."
Cum reclama e sufletul comerţului, o vitrină spectaculoasă rămâne o carte de vizită care rareori va da greş.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰