Aeroportul Băneasa, deschis special pentru Euro 2020
Aeroportul Băneasa, unul din cele mai vechi din lume, se redeschide din primăvara anului viitor! Aerogara va avea un flux de pasageri de 10 ori mai mare decât acum. Autorităţile investesc peste 11 milioane de euro şi promit că avioanele cu jucătorii ce participă la Euro vor ateriza aici, în iunie.
Aeroportul Băneasa, unul din cele mai vechi din lume, se redeschide din primăvara anului viitor! Aerogara va avea un flux de pasageri de 10 ori mai mare decât acum. Autorităţile investesc peste 11 milioane de euro şi promit că avioanele cu jucătorii ce participă la Euro vor ateriza aici, în iunie. Nu însă şi suporterii, care vor ajunge tot la Otopeni.
Cabluri atârnate, pereţi murdari, pânze de paianjen şi uşi care lipsesc. Nu suntem într-o casă abandonată, ci în Aeroportul Aurel Vlaicu, cel mai vechi din ţară. De şapte ani, terminalul e în paragină. Aerogara va fi, însă, modernizată. Azi, Ministerul Transporturilor a semnat contractul.
Contractul a fost semnat cu o asociere de firme pentru suma de aproximativ 11 milioane de euro. Două luni va dura proiectarea şi şase luni execuţia, potrivit documentului. Asta înseamnă că în mai 2020, lucrările ar trebui să fie gata. La fix pentru Euro 2020.
- Wizz Air reia cursele de pe Aeroportul Băneasa. Către ce destinaţii pot călători turiştii români
- Trei zboruri ale Wizz Air din Bucureşti vor fi mutate de pe aeroportul Otopeni pe cel din Băneasa. Care sunt...
- 15 februarie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
- 15 februarie, Sfântul Apostol Onisim. Sărbătoare importantă în calendarul ortodox
- Evenimente în Bucureşti, în weekendul 15-16 februarie. Ce nu trebuie să ratezi
Modernizarea Aeroportului Băneasa va permite creşterea capacităţii acestuia. De la doar 30 de pasageri, câţi tranzitează în prezent aerogara într-o oră, la peste 330. Adică, un flux de 10 ori mai mare, dar care reprezintă doar 10% din capacitatea Aeroportului Otopeni.
La Băneasa, vor ateriza doar cursele speciale: aeronave private, de intervenţie şi zboruri oficiale. Ziua, vor ajunge doar aeronave cu greutatea sub 50 de tone, iar noaptea peste această limită. Cursele low-cost rămân la Otopeni. De pildă, suporterii străini pentru Euro 2020 ajung la Otopeni, iar jucătorii la Băneasa.
Aeroportul Băneasa, clădire monument istoric, îşi va recăpăta farmecul din anii 50. Se va reveni la marmura de ruşchiţa şi la piatra naturală, care în anii 90 au fost acoperite cu tablă şi lemn presat.
Şi dacă acum 70 de ani, aerogara era în plin câmp, acum este în mijlocul oraşului. Locuitorii din zonă spun însă că şi-au asumat riscurile atunci când şi-au cumpărat case aici.
Aeroportul va avea nevoie de avize de la administraţiile locale din zonă.
Aeroportul Otopeni a fost tranzitat de aproape 7 milioane de pasageri doar în prima jumătate a acestui an. Cu 10% mai mulţi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, Băneasa va fi de ajutor, în contextul în care pista doi a Aeroportului Henri Coandă intră în reparaţii capitale vara viitoare.
Aeroportul Otopeni a depăşit deja 15 milioane de pasageri pe an, dublu faţă de capacitatea proiectată.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰