O aplicaţie arată şoferilor gropile şi denivelările de pe şosele
Şoferii din România au capcane deschise pe toate drumurile. Gropile, gurile de canal neacoperite sau lipsa semnelor de circulaţie sunt doar câteva dintre ele. Deseori, conducătorii auto trebuie să se bazeze pe intuiţie, viteza de reacţie sau noroc pentru a evita o tragedie.
- Ce vor românii de la România? Fii parte a campaniei Observator. Spune-ne ce vrei TU de la România printr-un video de 30 de secunde
- Operaţiunea "Ghost Guns". Cine sunt interlopii care cumpărau arme letale fără date de identificare. Trapperul MGK şi liderul galeriei FCSB apar în dosar
- O aplicaţie arată şoferilor gropile şi denivelările de pe şosele
- Doar în Bucureşti sunt mii de astfel de probleme
Şoferii din România au capcane deschise pe toate drumurile. Gropile, gurile de canal neacoperite sau lipsa semnelor de circulaţie sunt doar câteva dintre ele. Deseori, conducătorii auto trebuie să se bazeze pe intuiţie, viteza de reacţie sau noroc pentru a evita o tragedie.
O aplicaţie dedicată şoferilor arată că, pe străzile Capitalei sunt peste 1.200 de gropi, sute de denivelări în zona gurilor de canal şi zeci de semne de circulaţie lipsă. O echipă Observator a mers pe Şoseaua Fundeni, unde sunt raportate mai multe "pericole".
O singură zonă din Bucureşti, trei probleme. Trecerea de pietoni nu este presemnalizată, scuarul nu este nici el semnalizat, iar marcajele rutiere de pe carosabil abia se mai văd.
În multe situaţii, semnele de circulaţie fie sunt amplasate în copaci, fie sunt poziţionate prea departe de intersecţie. Şoferii trebuie să ghicească dacă au prioritate sau obligaţia de a merge înainte.
Administratorii drumurilor din Capitală şi firmele care execută lucrări au primit 70 de amenzi şi peste o mie de somaţii.
În ţară, au fost date aproape o sută de amenzi. Cele mai multe în judeţele Bihor, Dâmboviţa şi Cluj. Reprezentanţii societăţii civile spun însă că sunt prea puţine sancţiuni faţă de numărul prea mare de nereguli.
Gropile sau lipsa marcajelor pot provoca accidente rutiere grave. Victimele pot da în judecată administratorul drumului, dar au nevoie de dovezi solide.
În urmă cu câţiva ani, Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a plătit daune record, de un milion de euro, unei tinere care a rămas fără un braţ, după ce un parapet rupt de pe DN 13 a străpuns portiera maşinii în care se afla.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰