Antena Meniu Search
x

Observator Special: Arta tuning-ului auto: Cum devine o rabla, o adevarata bijuterie

Imediat dupa ce omul pesterii a inventat roata, un alt om a luat-o si i-a pus niste jante de calcar de 18 inchi, cu spitele din coasta de dinozaur. Nu stim sigur daca s-a intamplat asta sau nu, dar ne putem imagina ca asa ar fi aratat primul tunning din istoria omenirii.

Vezi și

Mii de ani mai tarziu, undeva in zilele noastre, oamenii au transformat tuning-ul intr-o arta a strazii. O arta care iti stimuleaza toate simturile. Vezi o masina frumoasa, auzi un motor furios si ii simti puterea pe pielea ta. Adevaratii maestri ai artei tuningului sunt drifterii Romaniei. Cei care dreseaza rotile sa nu se invarta, ci sa derapeze.

Poate ti-a iesit vreodata la semafor un drift din greseala. Poate ca ti-a iesit vreodata intr-o curba in care ai virat brusc. Poate ca ti-a placut senzatia. Insa exista putini oameni pregatiti sa duca la extrem aceasta senzatie.

Stim la ce va ganditi. Oricine poate sa faca drift pe zapada. Insa aceasta masina aluneca si pe asfalt de parca ar fi Evgheni Plushenko. Piruete, cercuri, putin ar lipsi sa faca si niste sarituri. Unii dintre profesionistii tarii la acest patinaj artistic pe sosea sunt iesenii de la echipa de drifturi Excess. Desi daca ii intrebi cu ce se ocupa, ei nu vor spune ca sunt drifteri, ci specialisti de tuning - oamenii care transforma rablele in bijuterii.

Adevaratul tuning este armonia dintre frumusete si putere. O masina tunata corect trebuie sa arate bine, sa sune bine si sa te lipeasca de scaun. Iar asta este poate cea mai importanta su mai scumpa parte a tuningului - motorul.

Fratii Constantin si Cosmin Comanescu au devenit cunoscuti in Romania dupa ce au tunat celebrul Lastun. Si l-au facut de zici ca e decupat din jocurile cu masini. Cu timpul, gemenii au adus in echipa lor si alti frati. Nu de sange, ci de pasiune.

Un tuning profesionist poate sa coste si de 10 ori valoarea masinii. Insa exista si solutii mai ieftine.

Pentru o masina tunata exista doua drumuri. Unul duce spre concurs, celalalt spre oras, unde masina trebuie sa defileze incet. Nu de alta, dar sa se bucure toti, macar cu privirea, de bijuteria cu motor.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri sociale » Observator Special: Arta tuning-ului auto: Cum devine o rabla, o adevarata bijuterie