Au schimbat pasagerii, nu şi destinul. Aura Ion nu trebuia să fie în avion!
Există un destin în faţa căruia nimeni nu se poate aşeza. Un fir al vieţii, mai lung sau mai scurt. Aura şi-a urmat destinul. S-a dus acolo unde a chemat-o de fapt moartea. Iniţial, Aura nu se afla pe lista pasagerilor.
Doar trei medici ar fi trebuit să plece în misiune. Mai târziu, pe lista pasagerilor au mai aărut două nume. Aura şi Sorin Ianceu. Dar asta nu a schimbat cu nimic datele tragediei. Cu sau fără ea, ceilalţi ar fi zburat tot cu avionul BN 2. Cel care a aterizat forţat în pădurea din Apuseni.
Drumul menit să salveze o viaţă, a fost de fapt ultima călătorie a Aurei Ion. Zborul prin viaţă al tinerei voluntare, s-a frânt odată cu avionul prăbuşit în Apuseni.
Cele cinci ore care au trecut au dovedit faptul că Aura ar fi putut fi salvată. A avut lângă ea medici, prieteni, oameni dispuşi să facă orice ca ei să-i fie.mai puţin rău.
Frigul şi rănile suferite au fost, însă, mai mult decât a putut suporta trupul ei fragil. S-a stins înainte ca ambulanţa să ajungă la ea. Se spune că e vorba de destin.
Că te trage aţa, cum se spune în popor. Şi pe ea a chemat-o moartea. N-a existat nicio pierdică în acest drum. Deşi, ar fi putut exista. Surse din Şcoala Superioară de Aviaţie spun că, iniţial, zborul a fost planificat pentru trei pasageri, în loc de cinci.
O formulă în care tânăra voluntară nu se regăsea. Însă pasiunea ei pentru meserie a fost mai puternică. Şi a plecat.
Nu era prima dată când Aura mergea ca voluntar. Mai fusese o dată. Şi era foarte pasionată de meserie. Aşa că oricine în locul lui Radu Zamfir ar fi ales-o în echipă.
Nimic n-ar fi putut schimba, însă, soarta zborului. BN2-ul era avionul de bază pentru misiunile echipelor de transplant. În cazuri excepţionale, când ambulanţa aeriană nu funcţiona sau era plecată, se apela la un Piper Seneca. O aeronavă de cel mult trei pasageri, rar folosită de medici.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰