Autostrada spre munte, construită cu bani de la bugetul de stat
Oficialii iar s-au răzgândit: autostrada spre munte nu o mai construiesc privaţii, ci statul. După două decenii de amânări, şoferii nu mai cred în promisiuni. Mai în glumă, mai în serios, unii spun că nu vor mai prinde şoseaua construită.
Oficialii iar s-au răzgândit: autostrada spre munte nu o mai construiesc privaţii, ci statul. După două decenii de amânări, şoferii nu mai cred în promisiuni. Mai în glumă, mai în serios, unii spun că nu vor mai prinde şoseaua construită.
Aici se termină Autostrada Bucureşti-Ploieşti şi tot de aici ar fi trebuit să pornească încă de acum 20 de ani şi autostrada spre munte. De două decenii pe la Ministerul Transporturilor au fost 21 de miniştri, de la Ioan Rus, Anca Boagiu şi Ludovic Orban până la Răzvan Cuc. Iar autostrada a rămas tot un vis frumos.
Din toată şoseaua care ar trebui să aibă 110 km, să pornească din Ploieşti, să treacă prin munţi pe la Comarnic, Sinaia şi apoi în Braşov se lucrează doar pe un ciot de câţiva kilometri, care nu e conectat cu nimic altceva.
După lungi discuţii cu investitori chinezi şi turci, cei care ar fi trebuit să ne construiască autostrada pe banii lor, iar apoi să îşi recupereze investiţia, premierul Dăncilă a anunţat că guvernul a renunţat la idee.
Consorţiul ar fi trebuit să construiască în 4 ani drumul. Fiecare şofer ar fi fost taxat cu 6,3 euro pentru fiecare sută de kilometri parcusă.
Drumul spre munte are acum un singur tronson rapid - Bucureşti-Ploieşti - adică 6o de kilometri. De acolo, pe DN1, cei 110 km se parcurg în 4-5 ore.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰