Brand străin sau românesc? Care sunt șansele designerilor români în piață
Şansele unui designer român, mai ales la început de drum, de a intra pe piaţa marilor centre comerciale şi de a fi mai „la îndemnână" pentru cumpărător sunt în continuare mici. Românii încă au ideea aia preconcepută că hainele trebuie să fie de brand strain, să se vada opulenţa.
Şansele unui designer român, mai ales la început de drum, de a intra pe piaţa marilor centre comerciale şi de a fi mai „la îndemnână" pentru cumpărător sunt în continuare mici. Românii încă au ideea aia preconcepută că hainele trebuie să fie de brand strain, să se vada opulenţa.
Ușor, ușor am reuşit să încurajăm consumul de produse româneşti în ceea ce priveşte mâncarea, dar când vine vorba de haine, mai toţi se îndreaptă inevitabil către magazinele mass market.
Şi nu ar fi asta neapărat o greşeală. Dar cu siguranţă trebuie încurajaţi şi producătorii români de fashion.
Promovarea. Aici este cheia succesului şi secretul pe care trebuie să îl ştie oricine vrea să îşi vândă marfa. Însă, în cazul designerilor români, promovarea nu este atât de uşoară. Şi nu toţi pot ajunge uşor la cumpărători.
Aşadar, cel care nu are posibilitatea de a-şi deschide propriul magazin sau showroom, îşi vinde produsele în magazinele de tip concept store. Este una din posibilităţile la îndemână pentru a câştiga vizibilitate şi de a ajunge la publicul ţintă.
O altă posibilitate de a câştiga vizibilitate este reclama făcută de "influenceri". Adică acele vedete ale internetului care probează, testează şi recomandă produse.
Ideea de concept store se rezumă aşa: un stil de viaţă, piese cu semnătura designerului, ediţii limitate. Acolo găseşti câţiva producători exclusiv români, iar preţurile încep de la aproximativ 200 lei până la câteva mii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰