Cafenelele pe roţi se pot transforma în afaceri care pot aduce zeci de mii de euro pe an
Cafeneaua pe roţi prinde viteză în marile oraşe şi le face concurenţă vechilor localuri.
Doza de energie a românilor grăbiţi: cafeaua fierbinte vândută la colţ de stradă! Cafeneaua pe roţi prinde viteză în marile oraşe şi le face concurenţă vechilor localuri. Cei care au transformat licoarea în afacere cu multe zerouri mizează pe viteză şi pe aroma intensă a cafelei, care cuprinde de la prima oră străzile aglomerate şi ademeneşte sute de clienţi în drum spre serviciu.
Câteva minute şi cafeaua este gata. În faţa tonetei de lângă gura de metrou, clienţii aşteptă de la prima oră să-şi ia porţia zilnică de energie.
Cea care le face dimineţile mai aromate se numeşte Anca Fîrtat - o antreprenoare care a investit 20 de mii de euro în cafeneaua de stradă. Acum, are deja trei standuri în Capitală.
Anca Fîrtat, manager: "Vindem, în medie, cam 100-120 de cafele, depinde de zi. Cea mai vândută este cea cu lapte, capuccino, cu lapte şi cremă de lapte."
O cafea la pachet costă între 4 şi 9 lei, în funcţie de mărime. În fiecare zi, Anca vinde produse în valoare totală de peste o mie de lei. Câştigul se ridică la 80.000 de euro pe an. Dar jumătate din venit se duce pe chirie şi investiţii.
Conceptul a început să se extindă, mai ales în ultimii ani. În România, piaţa cafelei a ajuns la circa 435 de milioane de euro.
Cafeaua "la minut" este cel mai des cumpărată de orăşenii sub 35 de ani, concentraţi pe carieră şi care nu mai au timp să se vadă în tihnă la o cafenea.
Codrin Scutaru, sociolog: "Cafeaua a avut şi acest rol, de a aduce oamenii împreună, de a socializa şi se foloseşte foarte des atunci când oamenii, indiferent de ce consumă, spun "hai să ne vedem la o cafea!", fie că îşi iau un suc, o apă sau orice altceva."
De dragul cafelei, mulţi au ridicat-o la rang de artă. Desenele în caimac fac deliciul iubitorilor de frumos.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰