Cele mai mari poduri din România. Câţi ani a durat construcţia unui pod de peste 2.000 metri
Deși majoritatea celor mai lungi poduri din lume sunt situate în Asia sau Statele Unite ale Americii, şi Europa găzduiește multe poduri lungi și frumoase. Printre ţările din Europa care au poduri spectaculoase este şi România. Iată, care sunt cele mai mari poduri din ţara noastră.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Încă trei români, confirmați morți în urma inundațiilor din Spania ridicând numărul total la 7. Alţi trei conaţionali sunt daţi dispăruţi
Aceste poduri au fost construite pentru a rezolva diverse provocări pe continentul european, iar majoritatea sunt situate în Portugalia. Podul de peste Dunăre a intrat în topul celor mai lungi poduri din Europa.
Top 5 cele mai lungi poduri auto din România
- Podul „Prieteniei” Giurgiu - Ruse - lungimea podului: 2.800 metri
- Podul peste Dunăre de la Cernavodă - lungimea podului: 2.556 metri
- Podul Calafat - Vidin - lungimea podului: 1.971 metri
- Podul peste Dunăre de la Brăila - lungimea podului: 1.974 metri
- Podul de la Fetești - lungimea podului: 982.5 metri.
Podul Prieteniei leagă orașele Ruse de Giurgiu
- ANIMAŢIE. Carnagiu în Geoagiu: 5 tineri morţi în accident. Soţiile victimelor sunt gravide
- Șoferul care a provocat accidentul cu 5 morți din Geoagiu ar fi fost băut. Martorii, îngroziți de amploarea...
- Accident cu 5 morți în Hunedoara. Carnagiu pe șosea, după o depășire blestemată. Mașina s-a izbit de un cap...
- Momentul dinaintea dezastrului. Autocarul din Ankara în care au murit 9 oameni, filmat cu câteva secunde înainte...
- România a devenit deșertul Europei. Izvorul care a secat după 193 de ani, din cauza secetei
- Golden Gate-ul românesc, "minunea ingineriei" unde asfaltul arată la plastilina. Va fi peticit pentru a patra oară
- Reasfaltări pe bandă rulantă, pe Golden Gate-ul românesc. Un sens întreg intră în reparaţii, circulaţia este...
Podul Prieteniei este un pod din oțel peste fluviul Dunăre, care leagă malul nordic bulgăresc de malul sudic românesc, și respectiv orașele Ruse și Giurgiu.
Deschis la 20 iunie 1954, și proiectat de V. Andreev, podul are 2,8 kilometri lungime și este unul dintre cele două poduri peste Dunăre, alături de Podul Calafat-Vidin, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria, restul traficului fiind preluat de bacuri. Are atât o punte rutieră cu două benzi, cât și una pentru traficul feroviar, precum și trotuare pentru pietoni. Secțiunea centrală de 85 m lungime poate fi ridicată pentru a permite trecerea navelor mai mari. Această secțiune centrală mobilă este supusă periodic la revizii de către partea română, în atribuțiile căreia intră buna ei funcționare. Construcția a durat doi ani și jumătate și a beneficiat de sprijinul URSS.
Podul peste Dunăre de la Cernavodă este amplasat pe A2
Podul peste Dunăre de la Cernavodă, de tip constructiv grinzi cu zăbrele și viaduct, care traversează fluviul Dunărea și, împreună cu podul similar de la Fetești, conectează orașele Fetești și Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea și Muntenia. Culeea vestică a podului este situată pe insula fluvială Balta Ialomiței.
Podul este amplasat la kilometrul rutier 157+600 al autostrăzii A2, la km 165+817 al căii ferate București–Constanța, respectiv în apropierea kilometrului fluvial 300, la mică distanță în amonte de vechiul pod feroviar Carol I.
Podul Calafat - Vidin leagă România de Bulgaria
Podul Calafat - Vidin este un pod feroviar și rutier pe Dunăre, care conectează oraşele Calafat de Vidin (Bulgaria). Podul este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă orașul german Dresda de orașul Istanbul din Turcia și orașul Salonic din Grecia. În Bulgaria, podul este mai cunoscut sub numele Podul 2 peste Dunăre.
Acest pod este cel de-al doilea pod pe Dunăre care conectează România și Bulgaria și ar fi trebuit, conform planificării inițiale, să intre în funcțiune în anul 2010. Deschiderea a fost ulterior amânată succesiv până la sfârșitul lui 2012. Diverse evenimente neprevăzute au întârziat construcția, iar noul termen de deschidere asumat de autorități a fost 14 iunie 2013, dată care a fost în final respectată. Până în acest moment, pe porțiunea de 470 kilometri din Dunăre care formează granița bulgaro-română era în funcțiune un singur pod, între Ruse și Giurgiu. Acesta, inaugurat la 20 iunie 1954 și denumit Podul Prieteniei, este prevăzut de asemenea cu o cale rutieră și feroviară. Proiectul de construire a unui pod în zona Calafat - Vidin datează din anul 1925. Inaugurarea podului a avut loc în prezența premierului bulgar Plamen Oreșarski, a celui român Victor Ponta, și a comisarului european pentru politica regională Johannes Hahn. La deschidere, pe lângă numeroși oficiali români și bulgari, a asistat și guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Isărescu.
Podul de la Brăila este pe locul 5 în topul celor mai lungi poduri suspendate
Podul peste Dunăre de la Brăila este un pod rutier suspendat care traversează fluviul între municipiul Brăila (județul Brăila) și satul Smârdan (județul Tulcea) din România, legând regiunile istorice Muntenia și Moldova Occidentală cu Dobrogea de Nord, și orașul Brăila cu Tulcea și Delta Dunării.
Podul suspendat are o lungime totală de de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 și 364,65 metri.
Gabaritul pe verticală al podului este de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legatură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila este de 31,70 metri. Calea pe pod are 22,00 metri și este alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lațimi de câte 2,80 m fiecare.
Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, s-au construit două viaducte de acces în lungime de 110 metri fiecare.
Podul suspendat este poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila–Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometri pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Podul de la Feteşti este un pod combinat
Podul de la Fetești (denumit și Podul Borcea Nou) este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv grinzi cu zăbrele și viaduct, care traversează brațul Borcea al fluviului Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavodă, conectează orașele Fetești și Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea și Muntenia. Culeea estică a podului este situată pe insula fluvială Balta Ialomiței.
Podul este amplasat la kilometrul rutier 149+068 al autostrăzii A2, la km 152+149 al căii ferate București – Constanța, respectiv la kilometrul fluvial 42+500, la mică distanță în aval de vechiul pod feroviar construit de Anghel Saligny
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰