Componentele feroviare nu mai pot fi vandute la fier vechi
Sefii de la CFR si-au pierdut cea mai buna scuza pentru intarzierile enorme ale trenurilor: furtul de cale ferata. De teama sa nu le inchida afacerea si sa le confiste fierul vechi, patronii se feresc sa mai primeasca marfa pretioasa de la CFR.
Cu frica in san, patronii colectori de fier vechi refuza vehement marfa care le-a pus afacerea pe picioare. In urma cu putin timp, hotii faceau coada in fata centrelor cu ceea ce furasera de la calea ferata. Marfa era grea si foarte usor de procurat.
Acum patru luni, la Gara Baneasa din Bucuresti, sinele erau la mare cautare printre hotii de fier vechi. Acum nu mai prezinta interes chiar daca au ramas la fel de grele.
Un metru de sina de cale ferata are cel putin 40 de kilograme. O mana cereasca pentru orice cautator de fier vechi. Daca te prezinti cu o astfel de marfa la poarta unui centru de colectare, nu vei reusi nici macar sa treci de pragul lui.
Compania Nationala de Cai Ferate, gestionara infrastructurii feroviare, isi trimite periodic inspectorii in control la centrele de colectare a fierului vechi. In cazul unor abateri pot da amenzi cuprinse intre 20.000 si 40.000 de lei, plus inchiderea centrului de colectare.
Intr-o singura luna, politistii si inspectorii de la Garda de Mediu au confiscat aproape 350 de tone de marfa de la Centrele de Colectare si au dat amenzi de peste 450.000 de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰