Antena Meniu Search
x

Cezar Rapotan: despre dezvoltarea Arabesque și investiția strategică în noul brand MatHaus

​Firma de materiale de construcții și bricolaj Arabesque din Galați, deținută de omul de afaceri Cezar Rapotan a deschis de curând un nou magazin de retail sub brandul MatHaus, ca parte din strategia de creștere și adaptare la cerințele pieței.

- Shutterstock

Firma de materiale de construcții și bricolaj Arabesque din Galați, deținută de omul de afaceri Cezar Rapotan a deschis de curând un nou magazin de retail sub brandul MatHaus, ca parte din strategia de creștere și adaptare la cerințele pieței.

Compania Arabesque a fost fondată în anul 1994, în Galați, de către Cezar Rapotan, care în prezent deține 98% din titlurile companiei. Treptat, compania și-a extins afacerile peste granițe, iar în anul 2005 intră pe piața din Republica Moldova și deschide un magazin la Chișinău. Extinderea a fost urmată de deschiderea unui centru în Ucraina, sub numele de Budmax, și apoi în alte două state, mai exact Serbia și Bulgaria.

În prezent, compania deține 38 de centre comerciale în România, Bulgaria, Ucraina și Moldova, 1.000 de camioane specializate pentru transport și distribuție. Pe piața din România, magazinele Arabesque se află în orașe precum București, Brașov, Cluj, Iaşi, Craiova, Galaţi, Piatra-Neamţ și Focşani. În ceea ce privește numărul de angajați ai firmei din România, compania are în prezent un număr de 3178 de salariați.

Dezvoltarea companiei deținute de Cezar Rapotan este susținută și de datele Ministerului de Finanțe. Conform acestor date, compania a înregistrat o creștere de 5% a cifrei de afaceri în anul 2017, comparativ cu anul anterior, ajungând la 373,5 milioane de euro.

Nevoia de dezvoltare a companiei reprezintă totodată și o modalitate prin care aceasta se aliniază cu schimbările și cerințele pieței de distribuție a materialelor de construcții, a cărei valoare este estimată la trei miliarde de euro anual.

Numai în primele două luni ale anului 2018 s-a înregistrat o creștere de 8,5% a volumului de lucrări în construcții, arată datele Institului Național de Statistică. Astfel, lucrările pentru reparații capitale cu crescut cu 40,4%, cele de întreţinere şi reparaţii curente au crescut cu 37,5%, în timp ce lucrările de construcţii noi au crescut cu 28%.

Cererile pentru construcții din segmentul rezidențial au cunoscut cea mai mare creștere

Cererile au fost înregistrate pentru construcția de spaţii de birouri, locuinţe şi construcţii industriale, însă segmentul în care s-a înregistrat cea mai mare creștere este cel rezidențial. Mai exact, acesta a crescut cu 69,7% în anul 2017. În plus, în anul 2017 au fost eliberate 41.603 autorizaţii de construire pentru aceste clădiri rezidenţiale. Dintre acestea, 88,9% din total au reprezentat autorizații pentru clădiri rezidenţiale cu o locuinţă.

Referitor la tendințele din sectorul rezidențial, reprezentații Arabesque au declarat că „în anul 2017 au fost terminate 53.301 locuinţe, în creştere cu 1095 locuinţe, faţă de anul 2016. Din datele din piaţă, estimăm că, în acest an, numărul locuinţelor nou terminate va creşte peste nivelul de 65.000 de unităţi“.

Această creștere este unul dintre motivele pentru care compania Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de constructii şi finisaje din România, a decis să investească 10 mil. euro în rebrandingul magazinului MatHaus de pe calea Vitan, dar și în modernizarea și transformarea altor unități Arabesque în spații de retail sub brandul MatHaus.

Primul magazin MatHaus a fost deschis anul trecut la Iași, iar pe data de 10 mai a fost inaugurat și magazinul din București, de pe Calea Vitan. În plus, alte cinci magazine din Galaţi, Constanţa, Craiova, Piteşti şi Oradea au fost modernizate încă de anul trecut sub brandul MatHaus.

Fondatorul şi acţionarul principal Arabesque, Cezar Rapotan, a declarat că „am hotărât să investim în rețeaua MatHaus având în vedere trendul ascendent al pieței din sfera rezidențială. Suntem specializați în segmentul materialelor de construcții, finisaje și renovări de mai bine de 25 de ani prin brandul Arabesque. Din acest motiv, acum ne dorim să transferăm toată această experiența și la clienții din zona de retail și să îi ajutăm să își ducă la bun sfârșit proiectele.

Românul este dornic să construiască, să renoveze și, mai ales, să se implice în acest proces care vizează în fond o investiție personală. De aceea, noi suntem aici să le oferim tot suportul, de la transportul până în fața porții și până la consultanță de specialitate atât online, cât și în magazine.“

Pe lângă faptul că noile magazine MatHaus sunt dedicate clienților care vor să construiască sau să renoveze o locuință, această investiție vine și în sprijinul dezvoltării capitatului românesc și a domeniului construcțiilor, piață care s-a maturizat semnificativ în ultimii ani, susțin specialiștii Arabesque. Mai exact, această piață contribuie cu 4,6% la produsul intern brut (PIB), însă patronatele din domeniul construcțiilor consideră că acest potențial este în jur de 8 - 9%.  

Sursă foto: Shutterstock

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiri sociale » Cezar Rapotan: despre dezvoltarea Arabesque și investiția strategică în noul brand MatHaus