Copilotul Răzvan Petrescu ar fi fost la comanda avionului în momentul degivrării
Sunt declaraţii de la dosar. Copilotul ar fi făcut şi schimb de locuri cu pilotul Iovan. Iar când avionul a devenit greu de controlat, comanda a fost preluată de Adrian Iovan.
În raportul specialiştilor de la Siguranţa Aviaţiei Civile, se arată că tragedia din Apuseni a fost rezultatul unei erori de pilotaj pe un avion care nu ar fi trebuit să primească drept de zbor.
Avionul s-a încărcat cu gheaţă, pentru că sistemul de degivraj nu funcţiona. Controversat e şi modul în care şi-a pregătit pilotul Adrian Iovan zborul. Copilotul a refuzat azi să răspundă întrebărilor tehnice.
Avionul BN2 are comandă dublă. Practic oricare dintre cei doi piloţi putea prelua controlul, iar celălalt ar fi ţinut comunicaţiile. Ca să afle cum au împărţit comanda, anchetatorii au luat amprente de pe manşă
Raportul anchetatorilor arată că aeronava cu şapte oameni la bord, ar fi avut probleme tehnice. Agravate de condiţiile de zbor iarna, deasupra munţilor. În plus, echipajul nu ar fi respectat procedurile.
Comenzile pentru degivrare nu au fost complete. O spun specialiştii Centrului pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, după ce au verificat epava avionului. Este posibil şi ca sistemele de degivrare să nu fi funcţionat. Gheaţa s-a depus pe fuzelaj, aeronava a pierdut portanţa, şi a devenit greu de controlat.
Pentru că zbura la înălţime prea joasă, avionul a dispărut de pe radare. Anchetatorii au găsit între resturile epavei dispozitivul de localizare. Funcţional, dar fără antena care ar fi permis localizarea precisă. Nu se ştie încă dacă aceasta s-a rupt în timpul aterizării forţate, sau ar fi lipsit de mai mult timp de la avion
Specialiştii de la Siguranţă Aeriană spun în raport că în aceste condiţii avionul nu ar fi trebuit să primească aviz de zbor de la responsabilii Şcolii de Aviaţie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰