Cum să îți fidelizezi clienții dacă ai o pensiune
Clienții care revin de fiecare dată sunt visul oricărui proprietar de pensiune sau antreprenor din domeniul hotelier. Pentru a câștiga încrederea oamenilor, trebuie să le oferi serviciile promise și să le depășești așteptările încă din momentul în care îți calcă pragul.
Clienții care revin de fiecare dată sunt visul oricărui proprietar de pensiune sau antreprenor din domeniul hotelier. Pentru a câștiga încrederea oamenilor, trebuie să le oferi serviciile promise și să le depășești așteptările încă din momentul în care îți calcă pragul.
Turiștii nu vor uita felul în care au fost tratați și cum i-ai făcut să se simtă, așa că asigură-te că tu și personalul tău depuneți eforturi active pentru o ședere perfectă. Iată câteva sugestii:
Fă-i să se simtă speciali
Comunicarea îi face pe clienți să simtă că intră în contact cu oameni primitori și cu adevărat pasionați de domeniul în care activează. Asigură-te că între perioada dintre rezervarea locurilor și ziua cazării, comunici cât mai des cu clienții. Când aceștia caută, spre exemplu, cazare Busteni, de obicei vor face rezervările cu multă vreme înainte, deoarece știu că astfel vor găsi o pensiune bună. În tot acest timp ai șansa să faci o impresie impecabilă: trimite-le mesaje sau email-uri prin care să le reamintești datele cazării, informează-i despre evenimente care vor avea loc în împrejurimi în perioada șederii lor sau despre ce pot descoperi în plimbările prin zonă. O gazdă interesată va fi mereu apreciată și vei reuși astfel să creezi o relație de apropiere cu clienții tăi încă dinaintea sosirii lor. Trebuie să-i tratezi pe fiecare într-o manieră specială și să nu-i faci să se simtă ignorați, mai ales dacă aceștia plătesc în avans.
Impresionează-i
Turiștii care călătoresc des au mai întâlnit situații neplăcute sau condiții care sunt sub așteptările lor. Ai grijă să verifici mereu starea curățeniei și a tuturor utilităților din pensiune înainte să ajungă oaspeții. Mai mult, poți face o impresie excelentă dacă le lași mici surprize în camere. Acestea pot lua forma unor bilete de bun venit sau a unor pachete de bomboane. Dacă oamenii sunt primiți de un staff prietenos și pregătit să le răspundă la orice întrebare, se vor simți în siguranță și nu vor regreta alegerea făcută. De asemenea, ai grijă ca tu sau ceilalți angajați să fiți mereu la dispoziția clienților oricând au nevoie de o recomandare sau de un serviciu.
Asigură un serviciu telefonic pentru clienți
Mulți clienți preferă să facă rezervările prin telefon, mai ales pentru a-și da seama dacă proprietarii pensiunilor sunt serioși. Un serviciu de calitate dedicat clienților îi va ajuta să ia mai ușor o decizie. Operatorii unui astfel de serviciu trebuie să cunoască totul despre pensiune și să poată oferi orice detaliu de care ar avea nevoie turiștii. Cel mai bine este să alegi pe cineva de încredere, care lucrează de mult timp în pensiune și care are experiență în vânzări. Astfel de oameni comunică mult mai ușor cu clienții și îi pot liniști dacă aceștia au o nelămurire despre viitoarea cazare. Dacă totul merge strună atunci când fac rezervările, iar șederea la pensiunea ta va fi o experiență reușită, oamenii se vor întoarce ori de câte ori își doresc să plece în concediu. Mai mult, atunci când au experiențe plăcute, oaspeții tăi vor face recomandări prietenilor în căutare de o escapadă într-un loc frumos.
Fii prezent pe rețelele de socializare
Orice afacere cu o prezență bună în social media va oferi încredere celor interesați să facă rezervări. În special în cazul clienților tineri, postările frecvente pe aceste platforme arată că cei din spatele pensiunii sunt activi și se implică în promovare. Mai mult, sistemul de recenzii și recomandări de pe rețelele sociale oferă posibilitatea clienților de a verifica părerile celor care s-au cazat în trecut la pensiunea ta. Este important să ai răspunsuri potrivite și pentru recenziile negative și să ajuți la soluționarea eventualelor probleme pe care le-au întâlnit alți clienți. Felul în care alegi să răspunzi acestora va spune multe despre tine și cei care lucrează în pensiune, așa că fii mereu respectuos, făcând tot posibilul să rezolvi orice situație neplăcută. Pe social media trebuie să distribui conținut de calitate, creativ și inspirațional, creat în funcție de specificul pensiunii. Postările trebuie să fie captivante, dar și informative. Nu uita să promovezi atât afacerea ta, cât și starea de spirit pe care o oferă destinația.
Fidelizarea clienților este un proces de lungă durată, iar afacerea ta trebuie să-i impresioneze pe oameni și să le stârnească interesul chiar și atunci când sunt departe de pensiune. Arată-le că nu i-ai uitat și tratează-i ca pe niște prieteni, cu același respect și omenie.
Sursa foto: pexels.com
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰