Antena Meniu Search
x
LIVE

Dramele din școlile României: elevii cu dizabilităţi sunt respinși de colegi, dar și de profesori

Părinţii copiilor cu dizabilităţi cer integrarea lor printre elevii din şcoli. Spun că cei mici se lovesc de respingere atât din partea profesorilor.

la 07.10.2017, 22:23
Vezi și

Părinţii copiilor cu dizabilităţi cer integrarea lor printre elevii din şcoli. Spun că cei mici se lovesc de respingere atât din partea profesorilor, cât şi a colegilor. Devine deja o problemă pe care Organizaţia Naţiunilor Unite ne cere să o rezolvăm cât mai rapid. Mărturiile părinţilor care au copii cu nevoi speciale descriu experienţe revoltătoare. 

Erin are 10 ani şi suferă de sindrom Down. După ce a fost respinsă la o şcoală de stat, acum învaţă la o instituţie privată în limba engleză şi are rezultate neaşteptat de bune. Lângă ea, însă, există un învăţător de sprijin, care îi interpretează lecţiile pe înţelesul ei. 

Ionica Ştefan, învăţător de sprijin: "Învaţăm tabla înmulţirii cu doi, ceilalţi copii o învaţă din minte, noi o învăţăm vizual, folosind un sistem. Exista o colaborare între mine şi profesorul de la oră, eu ştiu la sfârşitul săptămânii ce materie urmează să facem."

31.000 de copii cu dizabilităţi sunt izolaţi în şcoli speciale. În timp ce 11.000 nu au ajuns deloc la şcoală. Părinţii spun că sunt respinşi de profesori şi colegi. Aşa s-a întâmplat şi cu băiatul Claudiei, care este imobilizat într-un scaun cu rotile. Claudia Dragomir, mama unui copil cu dizabilităţi: "Cadrele didactice au fost sceptice, pentru că ne izbim încă de prejudecata dacă are o dizabilitate, nu va face nimic în viaţă. Când am mers să întreb cum va avea acces în clasă, doamna directoarea m-a întrebat: tu ce vrei de la mine?"

Organizaţia Naţiunilor Unite atrage atenţia României că trebuie să includem în comunităţi astfel de copii. În America, de exemplu, 96% dintre cei cu nevoi speciale învaţă în şcolile publice. România însă nu se poate adapta aşa uşor, spun specialiştii. Este vorba despre pregătirea dascălilor, în primul rând. Şi apoi, despre mentalitatea părinţilor. "E lipsă de educaţie, au impresia ca dacă copilul lor se joaca cu alt copil cu dizabilitati, e o regresie pentru copilul lor."

Înaintea statului, ONG-urile le oferă dascălilor şedinţe de psihopedagogie incluzivă. 

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri sociale » Dramele din școlile României: elevii cu dizabilităţi sunt respinși de colegi, dar și de profesori