Noua taxă auto nu se va plăti doar când îţi cumperi maşina, ci anual, sub forma unui impozit. Ea va creşte gradual
Veşti proaste pentru şoferii care se bucură că îşi cumpără acum o maşină ieftină, second-hand, fără să mai plătească timbrul de mediu, eliminat în februarie.
Veşti proaste pentru şoferii care se bucură că îşi cumpără acum o maşină ieftină, second-hand, fără să mai plătească timbrul de mediu, eliminat în februarie. De la anul, nu va scăpa niciun şofer de taxa de poluare pe care guvernul o pregăteşte. Conform surselor care au participat la discuţiile din guvern, noua taxa va fi plătită în fiecare an, la fel ca un impozit, şi va creşte în fiecare an.
Zeci de mii de români se grăbesc să îşi înmatriculeze maşinile până la finaului anului. Au scăpat de taxă şi nu vor să o prindă pe următoarea. În Botoşani, Mureş şi Maramureş, şoferii se mai pot program la finalului anului sau în 2018. Există şi alte soluţii. Florin Bucur, directorul tehnic al RAR: "Se pot obţine programări şi în judeţele limitrofe, dacă nici acolo nu suntem mulţumiţi, putem să mergem 200-300 de km, până la un judeţ unde vom obţine o programare."
În Capitală, acest şofer s-a programat la Registrul Auto Român acum o lună şi jumătate: "M-am decis să îmi cumpăr acum maşina pentru că nu mai este taxa, nu mai are taxa de înmatriculare şi e un avantaj."
Aparent. Pentru că, de la anul, Guvernul pregăteşte o nouă taxă auto care va fi plătită de toţi şoferii. Mai exact, noua taxa auto ar putea fi ca un impozit şi va fi plătită de fiecare şofer. Se va lua în calcul capacitatea cilindrică şi emisiile maşinii. Va fi plătită anual şi va creşte câte puţin, pe măsură ce maşina se învecheşte şi va polua mai mult.
Numărul maşinilor la mâna a doua s-a dublat faţă de anul trecut. Iar statul a pierdul sute de milioane de euro. Vârsta medie a maşinilor aduse în România a crescut de la 8 ani şi jumătate cât era anul trecut la 12 ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰