Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Pandemia de coronavirus a adus o explozie a vânzărilor online în România

Comerţul online a cunoscut o ascensiune fulminantă în pandemie. După șase luni de la momentul în care a fost declanșată pandemia de coronavirus, magazinele online raportează cifre cu mult peste așteptări. Numărul comenzilor a crescut 50% , iar valoarea lor cu peste 60 de procente. Sunt cifre care arată o creştere în şase luni cât în trei ani, într-un context normal, spun experţii.

de Redactia Observator

la 16.09.2020 , 21:47

  • Se estimează că numărul de comenzi online a crescut cu 50% față de aceeași perioadă a anului trecut.
  • Subiectele zilei sunt la Observator 19, Antena 1.

Anca deţine o galerie de bijuterii contemporane. Înainte de pandemie, tânăra îşi vindea produsele unicat la târguri şi evenimente de profil. Măsurile impuse de autorităţi în contextul pandemiei au obligat-o să găsească o portiţă de salvare, astfel că şi-a mutat afacerea în online. 

Anca Negrescu, antreprenor și designer bijuterii: Aveam o rezervă de bani din vânzările anterioare, care ne-a ajutat, a fost ca un tampon, ne-a ajutat să trecem peste prima lună de carantină.

Pentru Anca, online-ul s-a dovedit a fi lozul câştigător, mai ales că teama de îmbolnăvire i-a făcut pe mulţi să evite, pe cât posibil, interacțiunea fizică și aglomerația din magazine.

Vezi și

Anca Negrescu, antreprenor și designer bijuterii: Vânzările online strict faţă de numărul de comenzi cred că sunt ceva la 60 la sută față de cât erau înainte, deși avem un produs care nu este vital pentru oameni, avem bucuria că totuși au cumpărat de la noi și asta ne-a ajutat, ne-a ținut pe linia de plutire. 

Doina Vîlceanu, director de marketing: Brusc e-commerce-ul a devenit prioritatea numărul 1, infrastructura de bază a afacerii fără de care nu poți supraviețui la nivel global. Creşterea comerțului electronic a fost devansată cu aproximativ 5-6 ani față de așteptările actuale.

Iar acest lucru i-a dat Ancăi încredere să se extindă. În urmă cu trei luni a mai lansat un magazin de bijuterii. Preţurile pleacă de la 100 de lei, dar pot ajunge chiar şi la câteva mii de lei, în funcţie de materialul din care sunt făcute bijuteriile.

Anca Negrescu, antreprenor și designer bijuterii: Este un proiect de bijuterii de serie mică din aur și argint momentan. Încurajată de creșterea vânzărilor din online pe proiectul deja existent am tot așteptat și am zis "nu mai aștept".

Pentru alţi antreprenori, online-ul a reprezentat un pariu sigur în pandemie. Erau pe internet dinainte de criză, iar în această perioadă şi-au securizat profitul. 

Florin Suicescu, CEO magazin home and deco: Avantajul nostru a fost că, având în online aproximativ 90 la sută din vânzări, am putut să o facem rapid. Au crescut foarte mult comenzile, atât la mobilier, cât și la decorațiuni.

Sute de livrări pleacă zilnic spre toate colţurile ţării, iar acest lucru se va reflecta în cifra de afaceri, spune antreprenorul. 

Florin Suicescu, CEO magazin home and deco: Am crescut în ultimii șase ani cifra de afaceri de la 1,2 la cinci milioane și peste. Cu siguranță că suma va fi cu mult peste cinci milioane de euro.

După șase luni de pandemie, magazinele online raportează cifre cu mult peste așteptări. 

Arthur Rădulescu, CEO platformă ecommerce: În aceste șase luni a avut loc o explozie a comerțului online. De principiu, creşterea care a avut loc în această perioadă a fost o creștere care în mod normal ar fi avut loc în trei-patru ani.

Iar obiceiurile se vor păstra şi în viitor.

Arthur Rădulescu, CEO platformă ecommerce: Este un efect pe termen lung și asta ne dăm seama imediat dacă privim la ţările din jurul nostru sau la America, China. Acesta este trendul internațional.

Anul trecut, doar 11 la sută dintre companiile din România aveau şi filiale online. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
SONDAJ: Aţi folosit un Advent Calendar în perioada sărbătorilor de iarnă?
Observator » Ştiri sociale » Pandemia de coronavirus a adus o explozie a vânzărilor online în România