Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României: modele internaționale de succes în educația financiară pentru tineri, în următoarea conferință Webdidactica
În România, educația financiară rămâne o componentă neglijată în curriculumul școlar, ceea ce are consecințe semnificative asupra tinerilor. Lipsa cunoștințelor financiare de bază îi face vulnerabili la decizii economice greșite, precum acumularea de datorii sau gestionarea ineficientă a resurselor.
![Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României: modele internaționale de succes în educația financiară pentru tineri, în următoarea conferință Webdidactica Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României: modele internaționale de succes în educația financiară pentru tineri, în următoarea conferință Webdidactica](https://img.observatornews.ro/0/2025/2/11/609704/fdvr-33780f4f.jpeg?w=430)
- Moştenirea lui Iohannis, după 10 ani la Cotroceni: "Dumnezeu să binecuvânteze România". DETALII la Observator 19:00
- Noile atribuţii ale preşedintelui interimar Ilie Bolojan. Opoziţia îi cere să dezvăluie cheltuielile lui Iohannis şi să lămurească anularea alegerilor
Un exemplu elocvent este situația din Statele Unite ale Americii, unde absența educației financiare în școli a contribuit la criza creditelor subprime din 2008. Mulți americani au contractat credite ipotecare fără a înțelege pe deplin implicațiile financiare, ceea ce a dus la un val masiv de executări silite și la o recesiune globală. Această experiență subliniază importanța educației financiare timpurii pentru prevenirea unor astfel de crize.
În contrast, țări precum Germania și Olanda au integrat educația financiară în programele școlare, rezultând populații mai bine pregătite pentru a lua decizii economice informate. De exemplu, în Germania, educația financiară este parte integrantă a curriculumului național, elevii fiind învățați despre economisire, investiții și gestionarea bugetului personal. Această abordare a contribuit la o cultură a economisirii și la o stabilitate economică mai mare.
În România, conform unui studiu realizat de Standard & Poor's, doar 22% dintre adulți sunt considerați alfabetizați financiar, plasând țara noastră pe ultimele locuri în Europa la acest capitol. Această statistică îngrijorătoare evidențiază necesitatea introducerii educației financiare în școli pentru a pregăti viitoarele generații să gestioneze eficient resursele financiare.
Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României recunoaște această nevoie și organizează prima conferință Webdidactica din 2025, intitulată „Educația financiară a tinerilor: o soluție pentru dezvoltarea României”. Evenimentul va avea loc miercuri, 26 februarie 2025, de la ora 18:00, online, pe canalul de Youtube al Fundației, și își propune să aducă în prim-plan soluții pentru integrarea educației financiare în sistemul de învățământ românesc. Conferința va reuni specialiști în educație, economie și tehnologie pentru a discuta strategii și bune practici în domeniu.
Integrarea educației financiare în școli ar îmbunătăți abilitățile de gestionare a banilor ale tinerilor și ar contribui și la dezvoltarea unei economii naționale mai stabile și mai prospere. Prin învățarea conceptelor financiare de bază, elevii ar fi mai bine echipați să ia decizii informate, să evite capcanele datoriilor și să contribuie activ la creșterea economică.
În concluzie, experiențele internaționale arată că educația financiară timpurie este esențială pentru formarea unor cetățeni responsabili și pentru prevenirea crizelor economice. România are oportunitatea de a învăța din aceste exemple și de a implementa programe educaționale care să pregătească tinerii pentru provocările financiare ale viitorului.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰